یک فعال گردشگری ورزنه اعلام کرد: کاهش 40 درصدی بازدید گردشگران خارجی / کویر ورزنه زباله‌دان نیست، لطفا آشغال نریزید!!

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه از کاهش 40 درصدی حضور گردشگران خارجی در این شهر به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: آمار بازدید توریسهای داخلی تقریبا ثابت مانده است.

رضاخلیلی ورزنه درگفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: متاسفانه شاهدیم که گردشگران داخلی رعایت نظافت در کویر بکر و خدادادی ورزنه را نکرده و در این محیط زیبا زباله خود را رها می‌‌نمایند که چشم انداز بدی ایجاد کرده است، اما جالب اینجاست که توریست‌های خارجی در این مواقع اشغال‌ها را بر می‌دارند!

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مردمی در زمینه حفظ محیط زیست رشد کند، افزود: درخواستمان از مسافران یک جمله کوتاه است:کویر ورزنه زباله‌دان نیست، لطفا آشغال نریزید!!”

این فعال مدنی درباره بازدید گردشگران داخلی و خارجی گفت: بطور کلی فصل کویرگردی و بازدید از ورزنه در دو مرحله انجام می شود، فصل نخست از اول پاییز تا زمستان هرسال است و سپس از اسفند ماه تا آخر اردیبهشت سال بعدی فصل دوم محسوب می‌شود.

خلیلی تصریح‌کرد: موج بازدید توریست‌های داخلی از هفته گذشته آغاز شده که این افراد با آژانس‌های گردشگری و یا با ماشین شخصی به ورزنه آمده و یک شب نیز در می‌مانند زیرا اکثرا چادر خواب مسافرتی به همراه دارند.

وی با بیان اینکه آمار حضور گردشگران داخلی به نسبت مدت مشابه سال گذشته تقریبا ثابت مانده است، ادامه‌داد: بیشتر بازدیدکنندگان ورزنه از شهرهای اصفهان، تهران و شیراز هستند، اما به تعداد کم از دیگر شهرهای کشورمان نیز گردشگرانی را مشاهده می‌کنیم.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه، با بیان اینکه گردشگران خارجی از اول مهرماه بازدید از این شهر تاریخی را آغاز کرده‌اند، گفت: امسال به نسبت زمانی سال گذشته شاهد افت 40 درصدی حضور آنان هستیم.

خلیلی ورزنه گفت: معتقدم این کاهش توریست تاحدی به مشکل مالی و اقتصادی جوامع اروپایی و برخی مشکلات سیاسی که اخیرا دولت آمریکا برای ایران ایجاد کرده مربوط است.

وی اظهارکرد: در سه ماهه نخست سال جاری (1396) حدودا در هر ماه بیش از 200 گردشگر خارجی از این شهر بازدید می‌کردند که تقریبا معادل روی هفت نفرمی‌شود، اما با گذشت یک ماه از پاییز امسال چنین رقم حضوری از این گروه را مشاهده نکرده‌ایم.

 این فعال گردشگری و محیط زیست، تاکیدکرد: البته شخصا آمار رسمی از حضور گردشگران داخلی و خارجی در اختیار ندارم اما بر اساس تجربیات و بررسی‌های میدانی و محلی این ارقام را بدست آورده‌ام.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register