رییس اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان: ماشین‌آلات صنعت‌ چوب باید نوسازی شود/ مسئولان حمایت کنند

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان تاکید‌کرد: ماشین آلات این صنعت بسیار فرسوده است و به دلیل مشکلات گوناگون اقتصادی توان نوسازی این تجهیزات وجود ندارد، بنابراین از مسئولان دولتی توقع حمایت داریم.

محمد شادمند در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بازار صنایع چوب در نیمه نخست سال جاری دچار رکود زیادی شد، که معتقدم دلیل این امر ناشی از رکود در صنعت ساختمان‌سازی است.

وی با یادآوری ارتباط مستقیم این دو صنعت با یکدیگر، افزود: اساسا بیشتر لوازم چوبی مورد نیاز در منازل در مراحل آخر ساخت مسکن سفارش داده می‌شود که این زمان دقیقا هنگامی است که کارفرما تقریبا تمام نقدینگی خود را خرج کرده بدون آنکه پیش بینی برای چنین مرحله‌ای از کار داشته باشد.

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان، اضافه‌کرد: این نوع روش کار در صنعت ساختمان و کمبود مالی ناشی از آن نیز تاثیر منفی بر مشاغل وابسته به صنایع چوب گذاشته است.

شادمند با اشاره بر اهمیت نوسازی ماشین‌آلات این صنایع، تاکید‌کرد: تجهیزات فعلی بسیار قدیمی است و مناسب با شرایط کار و رقابت در دنیای امروز نیست، از طرف دیگر با رکود و نرخ بالای تسهیلات بانکی تولیدکنندگان این صنف توان بازسازی و ارتقای کیفی ماشین‌آلات را ندارند.

وی اظهار‌کرد: امیدواریم مسئولان دولتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف و دیگر تشکل‌های صنفی مربوط راهکاری برای تعویض و نوسازی این دستگاه‌های فرسوده آن ارائه کنند تا این اتحادیه نیز مانند دیگر اتحادیه‌های تولیدی بتواند به سیستم روز بازار جهانی نزدیک شود.

رسته‌های شغلی افزایش می‌یابد

این کارشناس مصنوعات چوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این اتحادیه تعداد 13 رسته شغلی فعالیت می‌کنند، ولی با پیگیری‌های مداومی که انجام داده‌ایم، در روزهای آینده این تعداد به 24 رسته شغلی افزایش خواهد یافت، همچنین مشکلات اعضای این صنف برای گرفتن پروانه را رفع خواهیم کرد.

شادمند، ادامه‌داد: تا پایان مهرماه امسال(1396) ، تعداد – 1493- عضو در این اتحادیه دارای پروانه کسب هستند، اما اعتبار 150 جواز کسب منقضی شده است، از سوی دیگر تعداد 606  پرونده در حال سیر مراحل قانونی اخذ پروانه کسب می‌باشد.

کیفیت تولیدات را افزایش می‌دهیم

وی درباره وضعیت حرفه منبت‌کاری به کسب فردا- گفت: هنرمندان این رشته در زیرمجموعه اتحادیه صنایع‌دستی هستند زیرا با کار دست به تولید مشغولند، اما تمام کسانی که اشیاء هنری چوبی را با ماشین می‌سازند در زیر مجموع اتحادیه مصنوعات چوبی قرار می‌گیرند.

این مسئول درباره ایجاد انجمن صنایع همگن چوب در استان اصفهان، گفت: با ایجاد این انجمن می‌توانیم با دیگر اتحادیه‌های صنفی و تشکل های صنعتی استان هم افزایی و همکاری بهتری ایجاد نماییم که حاصل آن رفع مشکلات روزمره شغلی، ارتقای کیفی و علمی محصولات، و …. است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register