یک فعال گردشگری ورزنه خبرداد: آغاز فصل گردشگری پاییزی در” ورزنه”/ هزینه‌های سفر افزایش یافته است

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه از آغاز فصل دوم گردشگری در این شهر کهن خبر داد وگفت: هزینه‌های مسافرت برای مردم زیاد شده است.

رضا خلیلی ورزنه در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: فصل دوم گردشگری ورزنه از نیمه مهرماه هرسال آغاز می‌شود و تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد.

وی یادآوری‌کرد: فصل نخست گردشگری در این منطقه از نیمه اسفندماه هر سال شروع و تا نیمه اردیبهشت سال بعدی ادامه می‌باید، بنابراین در مجموع حدود چهار یا پنج ماه از سال ورزنه شاهد حضور توریست‌ها است.

این فعال گردشگری، اضافه‌کرد: منطقه “بُن‌رود” در آخر مسیر زاینده‌رود و در ناحیه بیابانی قرار دارد که هوای آن در تابستان و گرم و خشک و در زمستان نیز سرد و خشک است، بنابراین در بیشتر مواقع سال هوا برای حضور توریست‌ها مطلوب نیست.

خلیلی ورزنه، گفت: بیشتر گردشگران برای بازدید از کویر و طبیعت به دیدن ورزنه می‌آیند و در کنار آن بخشی از مسافران نیز آثار تاریخی شهر را مشاهده می‌نمایند.

برخی آرامش شب کویر را بهم می‌زنند

وی تاکیدکرد: البته هوای ورزنه در شب‌های تابستان خنک است و عده‌ای از توریست‌ها برای رصد ستارگان به ورزنه می‌آیند ولی این تعداد اندک است به بیان بهتر “اکوکمپ ” برای پذیرایی از این گروه نداریم تا در محیط آرام و دور از شلوغی شهر تفریح کنند.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه، تصریح‌کرد: همچنین خودروهای “آفرود” نیز بیشتر در اواخر هفته و روزهای تعطیل در هنگام شب با سواری در کویر سرو صدای زیادی ایجاد می‌کنند که باعث نارضایتی افرادی می‌شود که به سکوت نیاز دارند.

رکود در بازار توریسم

خلیلی‌ورزنه، افزود: در شش ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ( 96) و به دلیل رکود اقتصادی حاکم بر کشور با کاهش حضور گردشگران هستیم و شواهد نشان می‌دهد که این وضعیت برای نیمه دوم سال جاری نیز تکرار شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم توان پرداخت هزینه اقامتگاه ندارند، تاکید‌کرد: البته بسیاری از مسافران در چادرهای خواب استراحت می‌کنند، اما از سوی دیگر گرانی زیاد نرخ مواد غذایی پس از نوسانات ارزی هزینه‌های سفر را بالا برده که به دنبال آن از میل به مسافرت می‌کاهد.

لغو پروازهای خارجی به ایران

این کارشناس، اظهارکرد: گرانی دلار ارزش پول ملی را کاسته و این وضعیت برای گردشگران خارجی مطلوب است، اما توریست‌های خارجی به دلیل خروج شرکت‌های هواپیمایی از معاهدات برجام و توقف پروازهایشان به سمت ایران، پرواز زیادی به کشورمان انجام نمی‌دهند.

خلیلی ورزنه، اضافه‌کرد: تاکنون حضور گردشگران کشورهای عربی را در ورزنه مشاهده نکرده‌ایم، زیرا در این ممالک بیابان و ماسه زار زیاد وجود دارد و آنان برای دیدن خود شهر اصفهان و سایر نقاط کشور به ایران می‌آیند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register