یک مسئول خبرداد: بیابان” سِجزی” ظرفیتی برای کویرنوردی/ کاروانسرای عباسی در حال مرمت است

نایب رییس شورای اسلامی شهر سِجزی با بیان اینکه محیط بیابانی اطراف این شهر بهترین ظرفیت برای جذب توریست‌های کویر نورد است، گفت: مرمت دو بنای صفوی آب انبار و کاروانسرای عباسی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی هاشمی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: این شهر تاریخی در زیر مجموعه بخش کوهپایه شهرستان اصفهان قرار داد و به دلیل واقع شدن در کنار جاده ترانزیتی اصفهان – نایین  از توان خوبی برای رشد گردشگری برخوردار است.

وی افزود: محیط بیابانی اطراف سِجزی ظرفیت خوبی برای توریست‌های کویرنود محسوب می‌شود همچنین دو بنای صفوی کاروانسرای عباسی و آب انبار  نیز در حال مرمت است که در آینده می‌تواند نقش مهمی در جذب توریست ایفا کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به مشکلات گوناگون کشاورزی و رکود صنعت در این منطقه، تصریح کرد: جذب  جهانگردان داخلی و خارجی می‌تواند درآمد مستقیم و کلانی را برای این شهر ایجاد کند که به دنبال آن مشاغل و کسب و کارهای خدماتی رونق خواهد گرفت و در نهایت به عمران بهتر منجر خواهد شد.

حجت الاسالام هاشمی با یادآوری اینکه نام قدیم سِجزی به صورت “سِگزی” بیان می‌شد، افزود: این شهر چهار محله معروف دارد و جمعیت آن به حدود پنج هزار نفر می‌رسد، همچنین شغل بیش از 60 درصد مردم به دلیل وجود شهرک صنعتی در نزدیکی آن، کارگری در کارخانجات است البته عده‌ای نیز مغازه دارند وگروهی کمی نیز به کشاورزی مشغول هستند.

وی ادامه‌داد: مزارع سجزی در قدیم دارای شش رشته قنات بود که از کوه “مارشنان” سرچشمه می‌گرفت ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و نیز حفر چاه‌های عمیق و دیگر مشکلات، فقط یک قنات آن دارای آب است و کشاورزی در حدود یک سوم از سطح مزارع باقی مانده است.

نایب رییس شورای شهر سجزی، ادامه داد: گرد و خاک ناشی از خشکی این مزارع نیز خود به معضلی زیست محیطی تبدیل شده که باید مسئولان فکری به حال آن بیاندیشند.

حجت الاسلام هاشمی،گفت: البته در سال‌های اخیر در راستای بیابان‌زدایی در اطراف این شهر درخت کاری‌های وسیعی انجام شده زیرا از دشت سِجزی در مواقعی از سال گرد و خاک زیادی به سمت شهرهای مجاور حرکت می کند که زیانبار است.

وی با انتقاد از اینکه معابر ورودی شهر پس از 17 سال از تاسیس شهرداری در سجزی هنوز ساماندهی و بازگشایی نشده است، ادامه داد: قرار گرفتن سجزی در کنار جاده اصفهان – نایین مزیت خوبی است اما خطرات خود را هم دارد زیرا وسایل نقلیه سنگین از این مسیر گذر می‌کنند و تعدادی نیز داخل شهر می‌شوند که به دلیل مناسب نبودن وضعیت خیابان‌های ورودی متاسفانه هر سال عده‌ای کشته و مجروح داریم.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر یک زیرگذر برای عبور افراد موتور سوار و پیاده به سمت مقابل جاده احداث شده است اما به دلیل اینکه شیب آن خیلی زیاد و دارای دیگر مشکلات فنی است، این افراد تمایلی به تردد از زیر آنرا ندارد که خطراتی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام هاشمی درخاتمه یادآوری‌کرد: یکی از انتظارات مردم سجزی این است که مدیران ارشد استان در این شهر حاضر شده و از نزدیک صدای مردم را بشنوند و امیدواریم که به این درخواست توجه جدی شود.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register