یک کارشناس گردشگری شرق اصفهان:  ایجاد” شرکت تعاونی گردشگری ” به نفع مردم ورزنه است/ مراکز توریستی بدون مطالعه افزایش نیابد

نماینده میراث فرهنگی در شرق اصفهان گفت: تاسیس “شرکت تعاونی گردشگری ورزنه” را ضروری می‌دانم، زیرا این نهاد مردمی می‌تواند افراد محلی بیشتری را در منافع توریسم سهیم کند.

احمد شهباز در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: گردشگری در ورزنه به دلیل کویر زیبا و دیگر آثار تاریخی در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است و مشاغل خدماتی زیادی نیز در این راستا ایجاد و یا افزایش یافته است.

وی افزود: البته بحران بیکاری ناشی از خشکی مزارع کشاورزی نیز موجب گرایش به سمت اشتغال کسب و کارهای خدماتی توریسم در ورزنه شده است که چالش‌ها و مشکلات خود را نیز دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت رونق توریسم برای رفع بحران بیکاری در شرق اصفهان، تاکید کرد: تاسیس “شرکت تعاونی گردشگری ورزنه” را ضروری می‌دانم، زیرا این نهاد مردمی می‌تواند افراد محلی بیشتری را در منافع گردشگری سهیم کند.

شهباز تصریح‌کرد: چنین نهادی از نخبگان فرهنگی و فعالان صنفی و خدماتی توریسم مانند، معلمان، مدیران نهادهای مدنی، مالکان رستوران‌ها جدید و سنتی، تاکسی‌داران، اماکن بومگردی، مراکز تفریحی، شترداران و … تشکیل خواهد شد که می‌تواند برای رشد بهتر توریسم برنامه هماهنگ و بلند مدت تدوین کند.

وی ادامه‌داد:برای افزایش تعداد برخی مراکز توریستی مانند گاوچاه، شتر آسیاب، اقامتگاه بومگردی، کمپ کویری و مانند آن باید به ظرفیت محلی توجه کرد و بی‌دلیل مجوزی برای اضافه شدن این کسب و کارها صادر نشود، زیرا ممکن است توسعه بدون کارشناسی در هر کدام از این عرصه‌ها به زیان سرمایه‌گذاران قدیم یا جدید تمام شود.

نماینده میراث فرهنگی در شرق اصفهان، با اشاره به افزایش تعداد رانندگان تاکسی و مشاغل غذایی در سطح شهر افزود: البته افزوده شدن این مشاغل زیانی ندارد، زیرا سرمایه راه‌اندازی بالایی نمی‌خواهد و با رشد تعداد گردشگران مشکل زیادی در کسب و کار بوجود نمی‌آورد.

شهباز گفت: این مشاغل نیز از نظر تخلف در قیمت و دیگر موارد تحت نظارت اتحادیه‌های صنفی خود هستند، ولی با ایجاد شرکت تعاونی گردشگری، بطور هدفمند به خدمت‌رسانی به مسافران خواهند پرداخت.

وی گفت: اساسا قیمت‌گذاری بر خدمات نیز باید توسط اتحادیه‌های صنفی و اداره میراث فرهنگی پیگیری شود، البته رقابت می‌تواند کیفیت را بالا برده و قیمت را پایین نگه دارد.

این کارشناس یادآوری‌کرد: کرایه دادن شتر و موتور برای کویرگردی به گردشگران توسط اهالی ورزنه نیز افزایش یافته که در این زمینه‌ها نرخ مشخصی وجود ندارد و ممکن است تخلفات و مشکلاتی ایجاد شود، بنابراین شخصا پیشنهاد می‌کنم که شهرداری ورزنه در این دو زمینه نرخ تعیین نماید.

پارک کویری طبیعت گردی ایجاد شود

شهباز اظهارکرد: معتقدم که ایجاد کمپ و پارک کویری طبیعی با مدیریت شرکت تعاونی و زیر نظر شهرداری ورزنه می‌تواند نواقص در این زمینه را برطرف نماید و همچنین سلیقه علاقمندان به طبیعت را نیز رفع کند.

وی ادامه‌داد: چنین کمپ طبیعی، مکانی دور از هیاهیوی ماشین‌های آفرود، شتر و موتورسواران برای آرامش و لذت بردن از کویر فراهم بوجود می‌آورد.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register