شهباز خبرداد: بازدید 112 هزار گردشگر نوروزی از ورزنه / کویر مقصد اصلی مسافران است

نماینده اداره میراث فرهنگی در شرق اصفهان از بازدید بیش از 112 هزار گردشگر در ایام نوروز امسال (1397) از ورزنه خبرداد و گفت: تمام توریست‌ها از کویر این منطقه بازدید کرده‌اند.

احمد شهباز در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: آمار بازدید گردشگران نوروزی امسال(1397) از منطقه تاریخی ورزنه به نسبت عید پارسال(1396)  نوسان زیادی نشان نمی‌دهد و تقریبا ثابت مانده است.

وی از بازدید( 112  هزار و 500 ) مسافر نوروزی در ایام عید امسال خبر داد و گفت: بیشتر این افراد گردشگران داخلی بودند که به صورت، گروهی، خانوادگی و یا با تور مسافرتی به این منطقه وارد شده‌اند.

این کارشناس، تصریح‌کرد: البته ورود تورهای سفر به ورزنه در این مدت نیز تقریبا ثابت است و رشد زیادی نمی‌کند، همچنین در ایام عید توریست‌های خارجی با توجه به شلوغی و برخی ملاحظات دیگر کمتر به این منطقه وارد می‌شوند.

شهباز با بیان اینکه فصل گردشگری ورزنه از اول مهرماه شروع شده و تا نیمه‌های خرداد سال بعد ادامه می‌یابد، اضافه کرد البته مسافران خارجی به صورت پراکنده در طول ایام سال از منطقه بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بحث خشکی زنده‌رود و بیکاری ناشی از خشکی مزارع، تاکیدکرد: قطعا ورود این گردشگران در عید امسال بر مشاغل خدماتی در شهر اثر مثبت زیادی گذاشت که برای نمونه می‌توان به فعالیت رانندگان تاکسی، خواروبار فروشی، اغذیه فروشی، رستوران، قصابی و .. اشاره کرد.

نماینده اداره میراث فرهنگی در شرق اصفهان، یادآوری‌کرد: بخشی از مردم به کار دامداری مشغول هستند بنابراین حضور زیاد گرشگران و فعالیت رستوران و قصابی‌ها و … باعث بهبود کسب و کار آنان شده است.

بازدید 20 درصدی از آثار تاریخی

شهباز در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارکرد: تمام گردشگران ورودی به شهر از کویر بازدید کرده‌اند، ولی کمتر از 20 درصد آنان از بناهای تاریخی شهر بازدید داشتند.

وی افزود: بیشتر کویرگردی مسافران نیز به حضور در سایت واحه و تفریحات هیجانی مثل موتورسواری، شتر سواری، سواری با ماشین‌های آفرود، سافاری و …. مربوط می‌شود، اما گردشگری خاص طبیعت گردی به معنای استفاده از آسمان شب و سکوت بیابان هنوز رشد زیادی در منطقه نیافته است.

توسعه طبیعت‌گردی ضروری است

این پژوهشگر توریسم،گفت: توجه به بخش طبیعت‌گردی در کویر ورزنه فارغ از تفریحات و خدمات آفرود با رعایت مسائل زیست محیطی ضروری است که اگر این اتفاق رخ ندهد، نه تنها با رشد گردشگری مواجه نیستیم بلکه کاهش نیز خواهد داشت.

شهباز افزود: البته در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی و فعالیت بیشتری در این شهر انجام دهیم، زیرا طبیعت ورزنه برای این قشر از گردشگران محیط مناسبی است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register