شیردل : گردشگران با توان مالی،جذب اصفهان شود/ اشتغال صنایع دستی بیکاری روستاها را کاهش می دهد

رییس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه باید به دنبال افزایش حضور گردشگرانی با توان خرید بالا از کالاهای صنایع دستی باشیم، گفت: توسعه و ایجاد حرفه‌های صنایع دستی، موجب کاهش بیکاری و معضلات اجتماعی به ویژه درمناطقی روستایی که دچار خشکسالی شده‌اند، می‌گردد.

عباس شیردل در گفت وگو با خبرنگارکسب فردا- اظهار کرد: ظرفیت اشتغال صنایع دستی دراستان پهناور اصفهان بالاست و این امر نیازمند برنامه ریزی درست مسوولان است که البته یکی از راهکارهای موثر آنرا افزایش حضور گردشگران با توان خرید مناسب می دانیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه کالاهای صنایع دستی در کشور وجود دارد و نیاز چندانی به وارد کردن آن نداریم پس با سرمایه گذاری مناسب دراین زمینه می توانیم ارزش افزوده و مشاغل زیادی ایجاد کنیم،همچنین براین باورهستم که توسعه این حرفه های کهن در شرایط فعلی و بویژه در نواحی روستایی که با بحران خشکسالی مواجه هستند می تواند بیکاری و معضلات اجتماعی آن مناطق را کاهش بدهد.

این هنرمند اصفهانی ایجاد بازارفروش صنایع دستی را ازچالش‌های مهم این عرصه دانست و گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد افزایش گردشگران خارجی از شهر تاریخی اصفهان هستیم ولی آنطور که مشاهده کرده‌ایم این افراد اکثرا توریست های “کولبر” هستند که توان خرید کالاهای صنایع دستی را ندارد پس باید برنامه‌ریزی مدیران به سمتی باشد که جهانگردانی با قدرت خرید بالاتر جذب شوند.

شیردل با یادآوری اینکه قدرت مالی گردشگران داخلی نیز در این عرصه کاهش یافته است،اظهار کرد: باید بحث رونق دادن به صنایع دستی اصفهان خیلی جدی گرفته شود زیرا این شهر به “پایتخت صنایع دستی جهان” مشهوراست، در حال حاضردردنیا حدود 602 رسته صنایع دستی وجود دارد که 297 رسته آن در ایران ثبت شده و فعلا هنرمندان استان اصفهان در 196 رسته یعنی بالاترین تعداد این رقم در کشور بکار مشغول هستند.

کد خبرنگار:711

انتهای پیام

1 ديدگاه

  • سلیمیان پاسخ دادن

    16 مرداد 1396 در ساعت 15:12

    صنعت گردشگری تجارت و سرمایه گذاری است پایدار امیدواریم که روزی برسد که با ظرفیتهای بزرگی که ایران از لحاظ تنوع اقلیم و سرزمین و جاذبه های مهم تاریخی و طبیعی بینیاز از خام فروشی معادن ونفت شود این مهم بدست نخواهد امد مگر سایه ایجاد ثبات در قوانین و اجرا، امنیت در حوزه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی و سباسی و موفقیت چهره خوب در روابط بین المل دنیا

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register