طرح فروش تضمینی تولیدات مشاغل خانگی اجرا می شود

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور گفت: طرح سکوی فروش با تسهیلات ارائه شده، منجر به فروش تضمینی تولیدات مشاغل خانگی خواهد شد.

به گزارش کسب فردا و به نقل از خبرگزاری ایرنا-، «آزیتا همتیان» در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: این ستاد با انعقاد تفاهم‌نامه با بانک رفاه ایران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی، طرح سکوی فروش و فروش تضمینی را برای مشاغل خانگی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه‌داد: حوزه مشاغل خانگی از سال ۱۴۰۰ با حمایت و نگاه ویژه دولت سیزدهم شاهد رشد و شکوفایی خوبی بود که گام نخست، تسهیل‌گری در صدور مجوزها و حذف امضاهای طلایی بود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور افزود: اکنون صدور مجوزهای مشاغل خانگی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و به‌صورت آنی است و کارشناسان اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور پاسخ‌گوی سوالات متقاضیان هستند.

همتیان متذکر شد: طرح توسعه مشاغل خانگی به‌صراحت در قانون بیان شده و زنان خانوار بیشترین جامعه هدف این قانون است.

وی از طرح های نوآورانه برای ثبات این مشاغل توسط دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: مشاغل خانگی از ۳۸۵ رشته در سال ۱۴۰۰ به ۵۱۲ رشته ارتقاء یافته که همه رشته‌ها بر مبنای مشاغل نوآورانه است و پژوهش‌های پیرامون آن توسط دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور اضافه کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای توسعه این دست مشاغل، ارائه تسهیلات سالیانه بانک مرکزی به آنها است.

پایان پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register