معاون فرماندار چادگان: تردد خوردود از پل تاریخی اورگان ممنوع می‌شود/ 15- میلیارد تومان درآمد ماهانه گردشگری شهرستان

 معاون فرماندار چادگان با بیان اینکه تردد خورودها از پل تاریخی اورگان در آینده متوقف خواهد شد،گفت: درآمد ماهانه گردشگری شهرستان حدود 15 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کسب فردا- کوروش موگوئی  شامگاه گذشته در مراسم همزمان ثبت ملی پل اورگان و جشن عید غدیر در بخش چنارود چادگان، اظهار‌کرد: پل تاریخی اورگان در کمتر از یکصد سال گذشته توسط مرحوم “استکی ” و با ابتدایی ترین ابرازها و مصالح ساخته شده‌است که این امر نشان از همت والای مردمان غیور این سرزمین دارد و جشن امروز نیز به نوعی قدردانی از مقام شامخ سازنده این اثر است.

وی با اشاره به ثبت 16 اثر ملی میراث فرهنگی در شهرستان چادگان، تاکید‌کرد: قصد توقف تردد وسایل نقلیه از روی پل تاریخی اورگان را داریم و آنرا به پلی نفر رو تبدیل خواهیم کرد، اما قطعا در این راستا باید تامین بودجه صورت گیرد .

معاون فرماندار این شهرستان را نگین گردشگری غرب استان اصفهان عنوان کرد و گفت: توریست‌ها از شهرهای مخلتف داخل و خارج استان به طور گسترده به چادگان می‌آیند و باید از این ظرفیت برای رشد اقتصادی و درآمد مردم محلی استفاده کنیم.

موگویی یادآوری‌کرد: در شهرستان چادگان حدود دو هرار و 500 ویلا برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد و درآمد – ماهانه – توریسم در آن نزدیک به 15 میلیارد تومان است، البته با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان قصد داریم که بومگردی و اکوتوریسم را به طور جدی توسعه دهیم.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register