روستاهای”پشت کوه” گلپایگان آب را با حسرت نگاه می کنند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان گفت: باید با مسائل علمی تر برخورد شود و وزارت نیرو برای روستای پشت کوه شهرستان گلپایگان آب تخصیص دهد. 

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا و به نقل از خبرگزاری منطقه اصفهان در گلپایگان حیدرعلی گل محمدی در بازدید نماینده گلپایگان و خوانسار از روستای ” هنده ” اظهار کرد: اکنون سرفصل اعتبارات تاسیس کانال های آبرسانی تمام شده است و بیشتر موضوع لوله گذاری مخصوصا در روستاهایی همچون هنده که دارای شیب هستند مطرح است.

وی ادامه داد: از کنار این روستا هم همچون روستای “قُرغَن” آب زیادی رد می شود اما مردم از آن بی بهره هستند لذا انتقال آب از سد برای این روستا واجب است. به واسطه انتقال آبی که از تونل انجام شد گزارش ها حاکی از این است که آب چشمه قطع شده است، تونلی که از زیر کوه” ویلو” آمده و به سمت الیگودرز می رود دقیقا میزان آب چشمه های این روستا را کم کرده است به گونه ای که با بارندگی های امسال باید چشمه هابیشتر آب می داشت که این اتفاق نیفتاد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان گفت: باید با مسائل علمی تر برخورد شود و وزارت نیرو برای روستای پشت کوه شهرستان آب تخصسص دهد، این روستاها آب را با حسرت نگاه می کنند و آب از حوزه آب ریزشان خارج می شود.

گل محمدی در رابطه با گردشگری در روستای “هنده” خاطرنشان کرد:این روستا با مناظر زیبا و پوشش گیاهی خوبی که دارد از مناطق خوب گردشگری محسوب می شود، همچنین حفظ گونه های گیاهی در این منطقه نیز واجب است. آمادگی داریم که با همکاری اهالی روستا طرح جامعی جهت لوله کشی مزارع را انجام دهیم.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register