رییس شورای شهر پیربکران: اقتصاد “پیربکران” با توسعه گردشگری رونق می‌گیرد / سرمایه‌گذارن بخش خصوصی جذب می‌شوند

رییس شورای اسلامی شهر پیربکران تاکیدکرد: این شهر برای رشد اقتصادی نیازمند توسعه صنعت گردشگری است و در این راستا با فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهیم کرد.

زهرا رضایی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: پیربکران یکی از بخش‌های شهرستان فلاورجان است که جمعیتی درحدود 66 هزار نفر دارد، همچنین جمعیت خود شهر” پیربکران” به عنوان مرکز این بخش به حدود 13 هزار نفر می‌رسد.

وی تصریح‌کرد: شغل اکثر مردم این منطقه کشاورزی و دامپروری بوده است و برخی نیز به دلیل همجواری با شهرهای صنعتی و کارخانجات موجود در این مراکز مشغول بکار هستند.

رییس شورای شهر یادآوری‌کرد: کسب و کار پیربکران در قدیم رونق بسیار زیادی داشته بطوری که این شهر دارای بازارچه قدیمی بود و از شهرها و حتی استان‌های همجوار برای خرید و تامین مایحتاج به پیربکران مراجعه می‌کردند.

رضایی گفت: متاسفانه خشکسالی‌های مداوم و قطع آب زاینده‌رود در سال‌های اخیر موجب زیان در بازار کسب و کار مشاغل گوناگون مردم شده است و معتقدم که توسعه گردشگری بعنوان صنعت پاک و سود آور با توجه به پتانسیل‌های بالقوه این شهر تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی آن خواهد داشت.  

وی با اشاره به وجود فرهنگ غنی در این شهر تاریخی، تاکید کرد: هدف شورای اسلامی و شهرداری پیربکران توسعه گردشگری، صنایع دستی و معرفی این دیار کهن است و دست بخش خصوصی را جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌فشاریم و با آنان همکاری خواهیم کرد.

وجود آثار فراوان تاریخی

رییس شورای اسلامی شهر، ادامه‌داد: پیربکران از جمله شهرهای تاریخی و معروف شهرستان فلاورجان است و طبق سخن رئیس میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، بیشتر تعداد حجم آثار تاریخی در بخش پیربکران قرار دارد.

رضایی اضافه‌کرد: وجود بقعه عارف گرانقدر شیخ “محمد بکران”، پل “تاریخی بابا محمود” بر روی زنده‌رود ، آرامگاه و زیارتگاه کلیمیان (سارا خاتون)، برج های کبوتر‌خانه و دهکده گردشگری قلعه” سرشیر ”  نمونه‌هایی  از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

تشکیل کمیته میراث فرهنگی و گردشگری

وی اظهارکرد: یکی از اقدامات شورای اسلامی دوره پنجم تشکیل کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری در راستای جذب درآمد پایدار شهری است که همه اعضاء در این کمیته عضو هستند و علاوه بر انجام جلسات ویژه بین خود، نشست‌هایی را نیز با مسولان شهر، بخش، شهرستان و استان برنامه‌ریزی نموده‌اند.

رییس شورای شهر پیربکران،گفت: در جلسات مشترک با شهردار پیگیر روان سازی اجرای زیر ساخت‌های مورد نیاز این حوزه هستیم که برای نمونه می‌توان به تهیه طرح اختصاصی بقعه” پیر” با اعتبار اولیه 500 میلیون ریال و آزاد سازی اطراف این بنا توسط شهرداری اشاره کرد.

مسئولان حمایت کنند 

رضایی از تدوین و بررسی برنامه‌های کوتاه و بلند مدت دیگری جهت جذب توریست و رونق بومگردی در این شهر خبرداد و تصریح کرد: پیربکران سابقه تاریخی زیادی دارد که در کشور و حتی سطح جهانی نیز به واسطه بازدید گردشگران شناخته شده است.

وی تاکیدکرد: هنوز نیازمند توسعه زیر ساخت‌های اساسی در این زمینه توریسم هستیم که امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی توجه و حمایت بیشتری در این زمینه نشان دهند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register