رییس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان خبرداد: آمادگی آموزش صنایع‌دستی به زنان بی‌سرپرست را داریم

رییس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان گفت: آموزش مشاغل هنری به  زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست را به مدت دو سال بر عهده خواهیم گرفت به شرط آنکه کمیته امداد و یا دیگر نهادهای حمایتی این افراد را بیمه تامین اجتماعی کنند.

عباس شیردل در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: حمایت و کارآفرینی برای زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست وظیفه عموم مردم و دستگاه‌های دولتی است و یکی از بهترین راهکارها در این زمینه را آموزش و فعالیت صنایع‌دستی به این قشر آسیب‌پذیر می‌دانم.

وی تصریح‌کرد: این اتحادیه صنفی حاضر است، که زنان بی‌سرپرست و بد سرپرستی که تحت پوشش کمیته امداد هستند را در صورت مستعد بودن به مدت دو سال برای آموزش و کسب دستمزد، نزد استادکاران ماهر معرفی نماید.

این مقام صنفی، با اشاره به مشکلات مالی تولیدکنندگان صنایع‌دستی، تاکیدکرد: البته اجرای این امر مشروط به بیمه شدن این قشر زنان توسط کمیته امداد یا دیگر نهادهای دولتی به مدت دوسال است، زیرا بیشتر استادکاران در شرایط فعلی توان مالی زیادی برای پرداخت حق بیمه این کارآموزان را ندارد.

شیردل، ادامه‌داد: زنان بی‌سرپرست با فراگیری این حرفه‌های هنری امنیت شغلی و درآمد مناسب بدست می‌آورند، زیرا این نوع مشاغل در خانه نیز قابل انجام است و دغدغه یافتن کار و حتی هراس استثمار در محیط کار را نخواهند داشت.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register