الهیاری خبر داد: احیای (۱۰) رشته صنایع دستی منسوخ شده در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه ۱۰ رشته صنایع دستی در اصفهان احیا شده است، گفت: بسیاری از رشته‌های دیگر در معرض از بین رفتن بودند، اما در حال حاضر شرایط مناسبی پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا- فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به احیای صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 رشته صنایع دستی احیا شده است اما بسیاری از رشته‌های دیگر در معرض از بین رفتن بودند که هم‌اکنون از شرایط مناسبی برخوردارند.

وی افزود: برنامه‌ریزی و احیای صنایع دستی منسوخ شده جزو برنامه‌های اساسی است که سازمان میراث فرهنگی آن را دنبال می‌کند و ما نیز در استان اصفهان این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه در این مورد راهکارهای مختلفی وجود دارد، بیان کرد: برخی از این هنرها مانند زری بافی، گلابتون، مخمل و رشته‌های خاصی که در استان اصفهان در معرض از بین رفتن بود را احیا کردیم.

وی با بیان اینکه بازار برخی از رشته‌های صنایع دستی با رکود مواجه شده بود و تولیداتشان همانند سابق نبود و ما با طراحی‌های نوین کمک می‌کنیم تا در بازار جایگاه خود را پیدا کنند، افزود: از اقدامات مهم در این مورد تاسیس مرکز نوآوری وشکوفائی صنایع دستی در اصفهان است که در خانه قزوینی‌ها مقدمات کار در حال انجام بوده و کمک زیادی به احیای صنایع دستی و بازاریابی آن می‌کند.

الهیاری با بیان اینکه در مناطق روستایی و عشایری از طریق ایجاد پایگاه‌های توسعه و ترویج، زمینه‌هایی ایجاد شد تا صنایع دستی روستایی که از بازار و عرصه تجارت خارج شده‌اند نیز احیا شوند، افزود: این طرح در حال حاضر در روستاهای چادگان و محمد آباد جرقویه انجام شده است.

انتهای پیام/

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register