یک کارشناش تاکید کرد: بازارچه صنایع دستی ورزنه باید احداث شود/ گردشگران رغبتی به خرید آثار هنری ندارند

کارشناس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شرق اصفهان،تاکید‌کرد: بازارچه صنایع‌دستی در ورزنه باید احداث شود زیرا در شرایط اقتصادی امروز با فعالیت پراکنده در چند کارگاه نمی توان در این زمینه حتی یک قدم هم پیشرفت کرد.

احمد شهباز در‌گفت وگو با خبرنگار کسب فردا- اظهارکرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی یک عامل اصلی و سرنوشت ساز در رونق این حرفه‌های کهن و جذب گردشگر به ورزنه است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوتی نشان داد.

وی با بیان اینکه کالاهای صنایع‌دستی در هر شهری نیاز به مکانی متمرکز برای فروش و حضور مشتریان و توریستها دارد، افزود: این امر را تجربه نشان داده است اما در حال حاضر صنایع‌دستی ورزنه در چند کارگاه پراکنده در محلات شهر تولید می‌شود که با این وضع گردشگران رغبتی برای خرید آن نمی‌کند.

این عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه، تصریح‌کرد: معتقدم باید در اطراف بافت قدیمی شهر مانند مسجد جامع تیموری،کاروانسرای عباسی و یا … این بازارچه احداث شود و تمام مراحل تولید، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی طبق روش‌های روز طبق روشهای نوین صنعت گردشگری اجرا گردد.

شهباز تاکید‌کرد: ایجاد این بازارچه موجب یک تحول اقتصادی در شهر ورزنه می‌شود زیرا از یک طرف حضور و استقبال گسترده گردشگران برای خرید صنایع دستی و سایر کالاهای مصرفی در بافت قدیمی شهر را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر با بهتر شدن درآمد هنرمندان، انگیزه آنان نیز برای فعالیت بیشتر خواهد شد.

وی یادآوری‌کرد: علاوه بر فواید مالی وجود بازارچه صنایع‌دستی به نوعی زنده‌کننده بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی کهن ورزنه خواهد شد و همانند یک برند یا نشان در کنار سایر آثار تاریخی این شهر خودنمایی می کند.

این کارشناس میراث فرهنگی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی و سایر مشکلات درآمد مردم ورزنه کاهش یافته است اظهار کرد: در این شرایط ساخت چنین مجموعه‌ای در توان یک نهاد نیست بلکه مدیریت شهری و ادارات مربوط در استان و شهرستان اصفهان باید سرمایه گذاری خوبی برای این پروژه فرهنگی و اشتغال‌زا انجام دهند تا بتدریج بیکاری نیز در سایه آن کاسته شود.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register