عضو شورای اسلامی زرین‌شهر: گردشگری زرین‌شهر نیازمند برنامه جامع است/ بودجه مرمت بناهای تاریخی تامین شود

یک عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: توسعه گردشگری در این شهر و همچنین شهرستان لنجان نیازمند تشکیل اتاق فکر و تدوین برنامه جامع و تبلیغات قوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سبکتکین در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: یکی از راه‌های سریع برای دستیابی به رونق کسب و کار در یک جامعه توجه به صنعت گردشگری و جذب توریست است، که گردش مالی ناشی از آن می‌تواند محرک چرخ اقتصاد شود.

وی درباره ظرفیت‌های جذب گردشگر در لنجان، گفت: این شهرستان به مرکزیت زرین‌شهر با زاینده‌رود همجوار است، همچنین اماکن متعدد فرهنگی، تاریخی، فضای تفریح و استراحت در شهرستان به تعداد زیادی در آن  وجود دارد.

این مسئول ادامه‌داد: فاصله زیادی با شاخص‌های استاندار گردشگری مانند برخورداری از مراکز اقامتی مسافران، دادن خدمات رفاهی و … داریم، بنابراین باید مسئولان اتاق فکری تشکیل داده و برنامه جامع و کاملی برای توسعه صنعت پاک جهانگردی در این شهرستان تدوین کنند تا شاهد رونق کسب و کار و اشتغال برای جوانان باشیم.

حجت الاسلام سبکتکین، اضافه کرد: برای جذب هرچه بهتر گردشگران نیاز به یک برنامه تبلیغاتی قوی داریم که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و خلاقانه ، به معرفی ظرفیت‌های تاریخی طبیعی و فرهنگی شهرستان بپردازد.

وی گفت: بطور کلی مشاغلی که با صنعت سبز تورسیم مرتبط هستند، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی ایجاد خواهند نمود که سود حاصل از آن بیشتر از اینکه به دولت یا مسئولان شهری برسد، نصیب شهروندان خواهد شد.

این عضو شورای شهر، تاکید‌کرد: برای موفقیت در این عرصه مهم اقتصادی چاره‌ای جز بهره‌گیری از مشورت نخبگان، شناسایی فرصت‌ها و رفع چالش‌ها نداریم، همچنین باید خود را برای پذیرایی از گرشگران و گسترش خدمات و رفع  نیازهای آنان آماده کنیم.

حجت الاسلام سبکتکین، اظهارکرد: شورای شهر و شهرادری با جدیت تمام آماده جذب سرمایه‌گذار در بخش جهانگردی هستند، که برای نمونه می‌توان به تصمیم برای ایجاد پارک کوهستانی و استفاده از ظرفیت‌های آن برای تبدیل به یک مرکز تفریحی بزرگ در غرب استان اشاره‌کرد.

وی افزود: توسعه جاده ترانزیتی شمال- جنوب کشور از طریق آزاد راه غربی اصفهان خیل مسافران را از این مسیر عبور می‌دهد، بنابراین مقدمات تبدیل این پارک کوهستانی به شهرک گردشگری در غرب استان باید مورد بررسی مسئولان استانی قرار گیرد.

عضو شورای شهر زرین‌شهر، اظهارکرد: البته میزان وکیفیت حمل و نقل گردشگران از مرکز استان و یا شهرستان‌های دیگر با توجه به تمهیداتی که مسئولان درباره مترو اندیشیده‌اند، افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام سبکتکین، تصریح‌کرد: فراموش نکنیم که بخشی از آثار تاریخی شهرستان نیاز به مرمت دارد که باید هر چه سریع‌تر بودجه آن تامین شود، تا در نهایت این بناهای کهن بتواند بیش از گذشته برای بازدید عموم مورد استفاده قرار گیرد.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register