یک کارشناس دامپروری در لنجان:  دامپروری از ستون‌های اصلی تولید است/ دولت خوراک ارزان قیمت به دامداران بدهد

عضو نظام صنفی کشاورزی شهرستان لنجان با بیان اینکه دامپروری از ستون‌های اصلی تولید و اشتغال کشور است،گفت: دولت برای رفع فشار مالی از دامداران باید خوراک ارزان قیمت در اختیار آنان قرار دهد.

محمد تقی موذنی در گفتگو با کسب فردا اظهارکرد: قیمت علوفه و انواع کنستانتره‌های دامی در سال‌های اخیر گران شده و فشار مالی زیادی به دامپروری‌ها وارد کرده است و نباید فراموش کرد که خوراک دام اصلی‌ترین هزینه دامداری محسوب می‌شود.

وی افزود: آذوقه دام امری حیاتی و حساس است و زندگی گاو و یا گوسفندان به آن بستگی دارد، بنابراین نمی‌توان این موضوع را فدای صرفه جویی مالی و سایر این بحث‌ها کرد.

نایب رییس شرکت تعاونی کارخانجات تولیدکننده‌گان کنسانتره ومکمل‌هاى خوراک دام وطیورو ابزیان استان اصفهان، یادآوری‌کرد: قیمت شیر یا گوشت به نسبت هزینه دامداری‌ها چندان افزایش نیافته است بنابراین باید دولت برای تامین خوراک ارزان دام تلاش بیشتری از خود نشان بدهد.

موذنی با بیان اینکه واحدهای دامی سبک و یا سنگین از ستون‌های اصلی تولید در اقتصاد کشور هستند، اضافه‌کرد: تجربه نشان داده است که رونق دامداری‌ها به ویژه در نواحی روستایی اشتغال پایدار و به تعداد زیاد ایجاد می‌کند، بنابراین مسئولان باید به هر نحو مانع از ورشکستگی دامپروری‌ها بشوند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register