یک فعال صنف کشاورزی: سختگیری‌های بیمه‌ دامداران رفع شود

یک عضو نظام صنفی کشاورزی شهرستان لنجان گفت: سختگیری‌ها  و مشکلات در مورد بیمه‌ شدن افراد دامدار و همچنین دامپروری‌ها رفع شود.

محمد تقی موذنی در گفتگو با کسب فردا- درباره بیمه دامپروری‌ها و اشخاص دامدار، اظهارکرد: متاسفانه شرایط شرکت‌های بیمه‌گذار در این زمینه بسیار سختگیرانه است بطوریکه بسیاری از دامداران حاضر به اجرای این امر نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر دامداری‌ها هنوز سنتی است، تصریح‌کرد: برای بیمه کردن دام‌ها، شرکت‌های بیمه‌گذارمدعی هستند که واحد دامی باید پروانه صنعتی بگیرند که این امر با توجه به هزینه‌های آن مشکلاتی برای دامداران سنتی دارد و بسیاری از انجام آن سرباز می‌زنند.

رییس سابق نظام صنفی کشاورزی شهرستان لنجان،ادامه‌داد: یکی از مشکلات این است که شرکت‌های بیمه‌گذار مواردی را به عنوان خطای دامدار در تلف شدن دام سبک یا سنگین ذکر می‌کنند تا بدین وسیله مبلغ خسارت دام تلف شده را به طور کامل پرداخت نکنند.

موذنی در بحث بیمه تامین اجتماعى دامداران، افزود: از طرف این سازمان موارد سختگیرانه‌اى مانند داشتن پروانه صنعتى، قرار نداشتن دامدارى در محدوده شهری، داشتن ظرفیت کافى و … برای بیمه شدن شخص دامدار عنوان می‌شود.

وی ادامه‌داد: برخی مواقع دامداران با داشتن تمام شرایط از حقوق مسلم خود محروم مى‌شوند و در این ارتباط باید تجدید نظر قطعى شود، البته در این امر نیز انواع مشکلات اداری وجود دارد که باید مسئولان برای رفع آن و کمک به این قشر زحمتکش اقدام کنند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register