یک مسئول خبرداد: چادگان ظرفیت بالایی در صنایع‌دستی دارد/ ساخت بازارچه در نیمه دوم امسال

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان چادگان از ساخت بازارچه صنایع دستی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: ظرفیت تولید صنایع‌دستی روستایی و عشیاری در این شهرستان بالاست.

نورالله عبداللهی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: صنایع دستی در غرب استان اصفهان به دلایل طبیعی و تاریخی بیشتر از نوع عشایری و روستایی است و ایجاد بازرچه‌های فروش متمرکز در رونق این حرفه‌ها نقش مهمی دارد.

وی از ساخت بازارچه صنایع‌دستی در قسمتی دهکده تفریحی چادگان در شش ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: سالانه جمعیت بسیار زیادی ازگردشگران داخل و خارج استان در این شهرستان به تفریح و گردش می‌پردازند و از سوی دیگر ظرفیت تولید صنایع‌دستی در روستاها نیز بالاست، بنابراین ساخت این بازارچه برای رونق کسب و کار در این عرصه ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول، یادآوری‌کرد: در حال حاضر بیشتر کالاهای هنری در تعدادی مغازه یا در حین برگزاری جشنواره در چند چادر به فروش می‌رسد که معتقدم با این وضعیت، مشتری زیادی نمی‌توانیم جذب کنیم و باید با ساخت این بازارچه حرکتی جدید را شروع کنیم.

عبداللهی افزود: در روزهای اخیر” پایگاه توسعه صنایع دستی غرب استان اصفهان” در این شهرستان افتتاح شد که این مکان محلی مناسب برای جمع شدن هنرمندان این مناطق در راستای تبادل نظر و برنامه‌ریزی بهتر برای بهبود و افزایش اشتغال در این حرفه‌های کهن و ارزشمند است.

وی اظهار‌کرد: قرار است که سازمان‌های مردم نهاد در زمینه صنایع دستی، محصولات هنرمندان عشایری و روستایی را خریداری و برای فروش آن اقدام کنند تا از این قشر حمایت شده و انگیزه آنان برای تولید بیشتر شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی چادگان در خاتمه،گفت: هر سال در این شهرستان جشنواره سرداران و بزرگان تاریخی در ایل بختاری مانند “شیرعلی مردان‌خان”،”سرداراسعد”، “علی‌مردان‌خان” و ….برگزار می‌شود که در کنار آن هنرمندان نیز صنایع‌دستی خود را به فروش می‌رسانند، به بیان بهتر جشنواره‌های محلی نیز به فرصت خوبی برای عرضه این آثار هنری تبدیل شده‌است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register