پیشرفت ۵ درصدی طرح سد سوم کوهرنگ طی ۴ سال گذشته

نایب رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: طرح سد سوم کوهرنگ طی ۴ سال گذشته تنها ۵ درصد پیشرفت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری کسب فردا- لطف الله ضیایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالهاست به دنبال عملیاتی شدن طرح سوم کوهرنگ و بهشت آباد هستیم که با اجرایی شدن این طرح ها هیچ آبی به اصفهان وارد نمی شود.

وی تصریح کرد: دلیل پیگیری های مسئولان اصفهان برای عملیاتی شدن این طرح‌ها، به علت این است که دولت سال های سال از حقابه تالاب گاوخونی، کشاورزان و زاینده رود برداشت و به استان یزد، صنعت کاشان، چهارمحال بختیاری و شرب اصفهان تخصیص داده است و این در حالی است که قرار بود با اجرایی کردن دو طرح بهشت آباد و سد سوم کوهرنگ این تخصیص ها صورت گیرد.

نایب رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد: تنها منفعتی که اصفهان از اجرایی کردن این طرح ها می برد جلوگیری از برداشت حقابه تالاب گاوخونی و حقابه کشاورزان و زاینده رود و انتقال آن به دیگر استان های همجوار است.

ضیایی گفت: در این سال ها روند عملیاتی شدن دو طرح بهشت آباد و سد سوم کوهرنگ در حالی به کندی پیش می‌رود که سد سوم کوهرنگ اگر همتی شود طی دو سال به اتمام می رسد اما این در حالی است که طی چهار سال گذشته این پروژه تنها ۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن طرح سد سوم کوهرنگ هیچ مشکل قانونی و مانعی وجود نداشت، اظهار داشت: پیمانکار و مصوبه اجرایی این رح موجود است و تنها علت کند پیش رفتن آن مشکل بودجه و اجرایی بوده است.

این کارشناس آب با تاکید بر اینکه طرح بهشت آباد که در دولت دهم مطالعات آن صورت گرفته بود و شروع به اجرا کرد در دولت یازدهم کاملا متوقف شد، گفت: تنها دلیل این مسئله مسائل اجتماعی بود اما دولت به جای تصمیم گیری آن را متوقف کرد.

ضیایی افزود: دولت دوازدهم باید جبران مافات چهار سال گذشته خود را در خصوص طرح های انتقال آب در اصفهان بکند و اجرایی کردن طرح ها را سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه طرح بهشت آباد با استفاده از تکنولوژی ای که در اختیار داریم طی هفت سال قابل بهره برداری است،ادامه داد: با اجرایی کردن طرح سد سوم کوهرنگ و بهشت آباد می توان هم زاینده رود و هم تالاب گاوخونی را احیا کرد.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register