یک کارشناس انرژی: پنج فناوری نوین،بخش آب کشور را متحول می کند

دبیرکل دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی گفت: پنج فناوری نوین جهانی در بخش آب آماده‌اند تا در صورت حمایت به کشور وارد شده و این بخش را متحول کنند.

به گزارش کسب فردا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، هادی هزارخانی روز یکشنبه در نشست خبری اظهارکرد: ورود این فناوری‌ها کمک شایانی خواهد کرد مسائل آب کشور بهبود یابد.

وی نخستین این فناوری‌ها را “غشای اسمز معکوس (ممبران) یا همان فیلترهای شیرین‌سازی آب دریا “ دانست و افزود: این فناوری کمک شایانی خواهد کرد طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا به کیفیت بالاتری انجام شود.

دبیرکل دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی ادامه داد: نیاز است بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا زودتر وارد شده و بتوان از مزیت‌های آن استفاده کرد.

هزارخانی فناوری دوم را لوله‌های بی.آر.پی اعلام کرد و گفت: ورود این لوله‌ها می‌تواند هزینه‌های آب شیرین را به‌شدت کاهش دهد.

وی یادآوری کرد: تکنولوژی تولید آب از رطوبت هوا فناوری دیگری است که با ورود آن به کشورمان بحث تأمین آب وارد فاز تازه‌ای می‌شود که تاکنون در کشور سابقه نداشته است.

به گفته این کارشناس آب وانرژی، این فناوری در کشورهای همسایه خواهان زیادی دارد و اگر ما بتوانیم در این زمینه زودتر سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم به سایر کشورها صادرات داشته باشیم.

هزارخانی اضافه کرد: وسایل نوین کاهنده مصرف آب با کاربرد در صنعت و ساختمان فناوری‌های دیگری است که باید به کشورمان منتقل شوند.

وی فناوری دیگر را روش‌های تازه‌تر تصفیه‌خانه فاضلاب برشمرد و گفت: اینها کمک خواهد کرد بازچرخانی پساب برای صنایع و شهرها باکیفیت بالاتری انجام شود.

توسعه پایدار با توجه به سه شاخص 

دبیرکل دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی تأسیس بنیاد جهانی انرژی را به سال ۱۹۹۰ میلادی دانست و افزود: این بنیاد جهانی تأسیس شده تا اهداف توسعه پایدار را باتوجه‌به سه مؤلفه جامعه، اقتصاد و محیط‌زیست تحقق دهد.

هزارخانی با بیان اینکه این بنیاد در ۹ بهمن سال ۱۳۹۷ شهر یزد را به‌ عنوان شهر پایتخت تاریخی، فرهنگی شهرهای پایدار ملل متحد انتخاب کرد. ادامه داد: وقوع کرونا سبب شد اعلام این موضوع با تأخیر همراه شود؛ اما امسال این امر به‌صورت رسمی وارد تقویم بین‌المللی بنیاد جهانی انرژی شد.

وی یادآوری کرد: این روز (نهم بهمن) با نام رسمی ایران در مسیر توسعه پایدار در تقویم این سازمان ثبت شده است.

پایان پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register