یک کارشناس بخش دام و طیور:  مسئولان از دامپروری “لنجان” حمایت کنند/ سود بانکی مانع پیشرفت دامداران است

نایب رییس شرکت تعاونی کارخانجات تولیدکننده‌گان کنسانتره ومکمل‌هاى خوراک دام وطیور آبزیان استان اصفهان گفت: دامداران شهرستان لنجان توان بازپرداخت سود بالای تسهیلات بانکی را ندارد و به دلیل همین نوع بدهی بسیاری از این واحدهای دامی تعطیل شده‌اند.

محمد تقی موذنی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: نرخ سود بالای بازپرداخت تسهیلات بانکی از مهمترین مشکلات دامداران شهرستان لنجان است که توقع رسیدگی به این معضل را از مسئولان داریم.

وی با بیان اینکه دامداری سبک و یا سنگین به اشکال مدرن و یا سنتی، اشتغال پایدار در تمام طول سال ایجاد می‌کند، افزود: متاسفانه سیستم بانکی، وام‌هایی با نرخ باز پرداخت 18 درصد به دامداران داده است که از نظر منطق و تجربه با تولید همخوانی ندارد.

این کارشناس دام و طیور، تصریح‌کرد: صاحب یک دامپروری هر ماه باید هزینه زیادی برای تامین علوفه، انرژی، دستمزدکارگران و چوپان، داروی دامی و … پرداخت کند، بنابراین توان بازپرداخت سود کلان بانکی را هرگز ندارد و همانطور که شاهدیم در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دامداری‌های شهرستان به دلیل همین نوع بدهی به بانک‌ها تعطیل شده‌اند.

موذنی تاکید‌کرد: تا جایی که اطلاع دارم سخنان عنوان شده برخی مدیران درباره بخشش و امهال بدهی قشر دامدار درتمام شهرستان لنجان صحت ندارد، بنابراین از مسئولان تقاضا داریم که برای رونق مجدد دامداری و مشاغل وابسته به آن، پرداخت تسهیلات بانکی با سود پایین را عملی نمایند.

وی یادآوری‌کرد: نرخ شیر و گوشت در سال‌های اخیر و به دلایل گوناگون متناسب با هزینه‌های جاری دامداری‌ها افزایش نیافته که این امر نیز موجب فشار مالی بر واحدهای دامپروری شده است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register