الهیاری خبرداد : تاسیس 13 بومگردی جدید در استان اصفهان/ کمپ گردشگری عشایری سمیرم ایجاد می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تاسیس 13 اقامتگاه بومگردی جدید استان اصفهان خبر داد
به گزارش کسب فردا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الهیاری  هشتمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از موافقت اعضاء با تاسیس 13 اقامتگاه بومگردی و یک کمپینگ گردشگری عشایری در پهنه استان اصفهان خبر داد.
وی افزود: با توجه به سیاست این اداره کل در گسترش متوازن گردشگری در سراسر استان از یکسو و همچنین توسعه اقتصاد روستائی  با توجه به بروز خشکسالی در بخش عمده ائی از استان اصفهان، تلاش کرده ایم با توسعه کمی و کیفی اقامتگاه های بومگردی در روستاها و شهرهای کوچک، ضمن توسعه اقتصاد بومی مبنی بر گردشگری، به حفاظت از خرده فرهنگهای جوامع کوچک نیز در مناطق کوچک روستائی بیندیشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در این نشست از مجموع طرحهای پیشنهادی، با تاسیس 13 اقامتگاه بومگردی در روستاهای شهرستانهای منطقه شرق اصفهان، “خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، فریدون شهر، گلپایگان و خوروبیابانک” موافقت شد.
الهیاری افزود: در این نشست موافقت اولیه تاسیس یک کمپینگ عشایری در روستای “مروک” از توابع شهرستان سمیرم نیز در راستای توسعه گردشگری عشایری در جنوب استان صادر شده است.
همچنین در ادامه این نشست حمید امینی معاون سرمایه گذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به پیشتازی استان اصفهان در تاسیس اقامتگاه های بومگردی در سطح کشور افزود: در نیمه اول سال 1396 استان اصفهان با فعالیت 208 اقامتگاه بومگردی رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده و در این در حالی است که تا پایان آبان ماه سال جاری این تعداد 230 عدد اقامتگاه فعال افزایش یافته و تلاش داریم این تعداد را در کوتاهترین زمان ممکن به 300 عدد در پهنه استان اصفهان افزایش دهیم.
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register