رییس اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان: صنایع چوب،بیکاری روستاییان را کاهش می‌دهد/ کارآفرینان حمایت شوند

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان گفت: توسعه کارگاه‌های این صنعت در نواحی روستایی استان اصفهان که دچار خشکسالی شده‌اند، می‌تواند باعث کاهش بیکاری و مهاجرت جوانان به شهرها شود، اما قطعا این امر بدون حمایت مسئولان عملی نخواهد شد.

محمد شادمند در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: کارگاه‌های صنایع چوب به دلیل نوع فعالیتی که دارند نمی‌توانند از وجود کارگر بی‌نیاز باشند و با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور به طور متوسط حدود پنج نفر در واحدهای کارگاهی صنایع چوب اصفهان بکار مشغول هستند.

وی تصریح‌کرد: توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از راه‌های مقابله با بحران‌های اقتصادی است، زیرا این واحدهای تولیدی کمتر تحت تاثیر مشکلات مالی جهانی و کشوری قرار می‌گیرند، همچنین راه‌اندازی این مشاغل به نسبت شرکت‌های بزرگ صنعتی سرمایه کمتری لازم دارد.

این کارشناس با بیان اینکه نرخ اشتغال‌زایی این گونه واحدهای صنفی نیز قابل توجه است، گفت: کارگاه‌های صنایع چوب نیز دارای چنین کارکرد و منافعی برای تولید و کارآفرینی هستند.

شادمند با اشاره به بحران آب و بیکاری بخش کشاورزی به ویژه در روستاهای نواحی بیابانی استان اصفهان، تاکیدکرد: معتقدم که توسعه کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعت چوب، اگر متناسب با ظرفیت‌های بومی این مناطق انجام شود، قطعا رونق اشتغال و خروج از بحران‌های اقتصادی و مهاجرت را بدنبال خواهد داشت.

وی اظهارکرد: کارآفرینان این صنعت نیازمند حمایت جدی مسئولان برای رفع معضلات صنفی هستند، برای نمونه نرخ بالای سود بانکی و مالیات زیاد، فشار و مشکلات زیادی برای اصناف و به ویژه این قشر تولیدکننده بوجود آورده است.

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان، یادآوری‌کرد: کاهش بوروکراسی اداری، پرداخت تسهیلات بانکی دراز مدت با سود اندک و اخذ مالیات‌های عادلانه از درخواست‌های مهم اصناف از مسئولان مربوط است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register