یک مقام مسئول خبرداد: خمینی‌شهر قطب تولید مصالح خاتم‌کاری ایران است/ اجرای طرح “وام پشتیبان” مشاغل خانگی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمینی‌شهر گفت: حدود 90 درصد مصالح یا مواد اولیه هنرخاتم کاری سراسر کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

علی رضا حبیبی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: حدود 900 هنرمند این شهرستان در رشته‌های گوناگون صنایع دستی به فعالیت مشغول هستند، که در دو حرفه تخصصی شهرتی کشوری بدست آورده‌اند.

وی تصریح کرد: حدود 90 درصد مصالح هنرخاتم کاری ایران و همچنین نزدیک به  40 درصد لباس محلی و عشایری قوم بختیاری( چوغابافی) در خمینی‌شهر تولید می‌شود، که بیشتر حجم فعالیت مورد اول بصورت فعالیت کارگاهی است و مورد دوم در منازل تولیدات خود را انجام می‌دهند

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان با بیان اینکه محصولات صنایع‌دستی خمینی شهر در سراسر کشور فروخته می‌شود. ادامه‌داد: دُرچه قطب هنر قلمزنی در این شهرستان است زیرا هنرمندان خوب و ماهری در این شهر بکار در این رشته می‌پردازند.

 پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارکرد: سیاست دولت کنونی توسعه بیشتر صنایع دستی به صورت مشاغل خانگی است و در همین راستا در سال جاری(1396) هنرمندان متقاضی را به بانک‌های عامل برای دریافت این تسهیلات معرفی نموده‌ایم.

وی افزود: حدود 90 نفر وام‌هایی بین پنج تا 10 میلیون تومان دریافت کرده‌اند که مجموع این رقم به حدود سه میلیارد و 700 میلیون تومان( 370 میلیون تومان) می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح پرداخت “وام پشتیبان” گفت: این تسهیلات برای افرادی است که بتوانند بین 10 تا 15 کارگر در زمینه صنایع دستی خانگی را بکار بگمارند که طبق همین برنامه قرار است به سه نفر حدود 300 میلیون تومان پرداخت شود اما هنوز مراحل اداری آن در دست اقدام می‌باشد.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register