جذب ۳۰ درصد روان‌آبهای دشت کاشان بحران آب را حل می‌کند

 رئیس منابع طبیعی کاشان گفت: تنها با جذب ۳۰ درصد روان‌آبهای دشت کاشان بحران آب در این شهرستان حل خواهد شد.

به گزار پایگاه خبری کسب فردا- مجید خداپرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد:‌ اگر چنانچه با اجرای پروژه های آبخیزداری حداقل ۳۰ درصد از این نزولات جوی را بتوان در تغذیه منابع زیرزمینی دخالت داد، به میزان ۸۱ میلیون متر مکعب آب استحصال و از هدر رفت آن جلوگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره به راهکارهای تولید و استحصال آب بیان داشت: کاهش نزولات آب، خشکسالی، بهره برداری زیاد، توسعه شهری، افزایش جمعیت، مدیریت نامناسب آب در چند سال اخیر از جمله عوامل اضمحلال منابع آبی در کاشان به شمار می‌رود.

رئیس منابع طبیعی کاشان افزود: حوزه آبخیزداری کاشان از شمال غرب تا جنوب شرق به ۱۶ زیر حوزه تقسیم می‌شود که اگر متوسط بارندگی را ۱۲۰ میلی متر مربع در نظر بگیریم با توجه به میانگین بلند مدت نزولات، ۵۴۰ میلیون متر مکعب است.

خداپرست تصریح کرد: بندهای خاکی، پخش سیلاب، بندهای سنگ و ملاتی و فعالیت‌های بیولوژیکی از طرح‌ها و پروژه‌های آبخیزداری در سطح کاشان است که تا پایان سال ۹۵ به میزان ۶۰ درصد از این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته  است.

وی گفت: در کل ۱۴بند خاکی، ۲۳۰ بند سنگ و ملاتی، شش پخش سیلاب و ۱۵۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک (کشت و توسعه گونه گیاهی بادام کوهی) انجام گرفته است.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register