مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد: ثبت جهانی (201) اثر صنایع دستی اصفهان

 مدیرکل ‌میراث فرهنگی اصفهان از ثبت جهانی (201) اثر صنایع دستی این شهر خبرداد و گفت: در راستای حمایت از این حرفه های کهن تاکنون دو مرکز احیای صنایع دستی روستایی و عشایری در استان ایجاد شده و دو مرکز دیگر هم احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا و به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون اللهیاری شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه اصفهان در طول تاریخ کهن این سرزمین همواره مفتخر به هنر و صنایع دستی بوده است، اظهار کرد: شهرت هنرمندان اصفهانی جهانی است و امروز در بسیاری از کشورهای جهان و برخی موزه‌های دنیا آثاری از صنایع دستی و هنر اصفهان نمایان است.

وی با بیان اینکه خلاقیت و تلاش هنرمندان صنایع دستی منجر به ثبت نام اصفهان به نام شهر جهانی صنایع دستی شد، افزود: گرچه امروزه عرصه اقتصاد هنر نیز با توجه به صادرات صنایع دستی اصفهان فعال شده است اما آنچه نام این هنرمندان را مانا کرده نقس خیال‌انگیزی است که با سرانگشتان هنرمندانه این افراد انواع صنایع دستی را آفریده است و نام‌آوری این سرزمین در تاریخ را درپی داشته است.

ثبت جهانی ۲۰۱ اثر از صنایع دستی اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه اصفهان در سال ۹۵ با ثبت جهانی ۲۰۱ اثر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته شد، بیان کرد: برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان، جشنواره میراث ناملموس، نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی پس از کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی است.

اصفهان میزبان نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سیمرغ در سال آینده

وی با اعلام این خبر که اصفهان میزبان نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سیمرغ در سال آینده خواهد بود، ادامه داد: جایزه «دست خلاق» در ۱۸ جشنواره ملی صنایع دستی به هنرمندان اصفهان اعطاء شده است.

اللهیاری با تاکید بر اینکه با تاکید بر ضرورت برندسازی صنایع دستی در میادین بین‌المللی گفت: این امر به مطرح شدن بیشتر اصفهان در عرصه بین‌المللی کمک کرده و در  توسعه صنعت گردشگری نیز موثر خواهد بود.

تاسیس ۲ مرکز احیای صنایع دستی روستایی و عشایری

وی اضافه کرد: در راستای حمایت و حفاظت از صنایع دستی استان اصفهان تاکنون دو  مرکز مهم احیای صنایع دستی روستایی و عشایری در این استان ایجاد شده و دو مرکز دیگر هم در آینده احداث می‌شود.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register