افتتاح نخستین کارگاه شعر بافی در آران و بیدگل

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل  گفت: همزمان با هفته دولت نخستین کارگاه تخصصی شعر بافی توسط بخش خصوصی و با همکاری انجمن سلیمان صباحی بیدگلی در شهرستان آران و بیدگل راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ جواد صدیقیان،عنوان کرد: هدف از راه اندازی این کارگاه، ترویج صنایع دستی و جلوگیری از فراموشی هنرهای دست ساز بومی است و همچنین ترویج صنایع دستی در اشتغالزایی جوانان شهرستان موثر است.

وی  افزود: شعر بافی به معنای موی نازک می باشد که به خاطر ظرافت و نازکی الیاف این نوع پارچه که از جنس ابریشم می باشد این نام را نهاده اند، بافت پارچه های شعر با دستگاه های کاملا چوبی چهار وردی تولید می شود که معمولا بدون طرح و نقش بوده و به صورت ساده و یا تیرک(راه راه) بافته می شود، رنگ بندی که در این پارچه ها قرار می گیرد معمولا با دو رنگ متضاد، تیره و روشن می باشد.

این مسوول در پایان خاطر نشان کرد: برای راه اندازی کارگاه فوق توسط بخش خصوصی و با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل، اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال جهت مرمت ساختمان کارگاه که از آثار دوره صفویه است، و راه اندازی دو دستگاه شعر بافی هزینه گردیده و اشتغال 3 نفر نیروی کار را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register