شیردل تاکید‌کرد:  نرخ سود وام بانکی در صنایع‌دستی باید کاهش یابد

رییس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه توسعه این مشاغل کهن نیازمند توجه ویژه است،تاکیدکرد: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای کارآفرینان این عرصه الزامی است.

عباس شیردل در گفتگو با خبرنگار کسب فردا- اظهار کرد: تسهیلات بانکی در تمام کشورهای پیشرفته جهان به بخش‌های صنعت،خدمات،کشاورزی با سود اندک پرداخت می‌شود زیرا رونق تولید نیازمند چنین حمایتی مالی است.

وی با بیان اینکه در ایران این روش درست بانکی اعمال نمی‌شود، اظهارکرد: صنایع دستی یکی از بهترین زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار است که باید حمایت های ویژه از آن صورت گیرد اما متاسفانه هنرمندان این حرفه ها وام هایی با سود 14 درصد دریافت کرده‌اند که پرداخت آن با توجه به مشکلات این قشر دشواری زیادی دارد.

این هنرمند اصفهانی، تاکید کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش صنایع دستی باید بسیار کاهش یابد همچنین زمان بازپرداخت آن نیز باید طولانی‌ شود تا کارآفرینان این حرفه‌ها بتوانند از فروش محصولات، سودی مناسب با زحمت و رنج خود بدست آورند.

شیردل تصریح کرد: یک هنرمند پس از آنکه در کارگاه یا منزل خود شغلی را آغاز می‌کند فورا به نتیجه و درآمد سرشار نمی‌رسد بلکه مدتی را صرف تهیه مواد اولیه، تولید، معرفی شدن در بازار و …. می‌کند که به اصلاحات به زمان “خواب” در امر کسب وکار معروف است.

وی ادامه داد: این افراد در چنین دوره زمانی درآمد زیادی بدست نمی‌آورند که هر ماه بتوانند وام و بهره بالای‌ آن را پرداخت کنند، پس باید نهادهای مالی و سایر مدیران این مشکلات را نیز در نظر بگیرند و شرایط بهتری در این زمینه ایجاد کنند.

رییس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان، یادآوری کرد: نرخ وام بانکی برای این مشاغل هنری عدد مشخصی نیست و بستگی به نوع حرفه و ظرفیت تولیدکارفرما دارد برای نمونه ممکن است هنرمندی با یک میلیون تومان در منزل خود یک شغل ایجاد کند اما فردی با تجربه، توانایی و تعداد کارگر بیشتر حدود یکصد میلیون تومان نیاز داشته باشد.

شیردل در خاتمه افزود: سال گذشته با یکی نهادهای مالی تعامل کرده و تسهیلاتی را به هنرمندان فعال در این اتحادیه پرداخت کردیم و البته در سال جاری نیز چنین برنامه حمایتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register