یک مسئول در شهرستان نطنز: توسعه کارگاهی فرش دستباف در خالدآباد ضروری است

نایب رییس شورای اسلامی شهرستان نطنز گفت: توسعه کارگاه‌های قالی بافی و دیگر رشته های صنایع دستی ضرورت ایجاد اشتغال در شهرخالدآباد و روستاهای اطراف آن است و برای تحقق این امر کافرمایان نیازمند دریافت وام بانکی با سود اندک هستند.

سید عباس حسینی‌خالدی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: شهر خالد‌آباد در بخش امامزاده آقاعلی عباس شهرستان نطنز قرار گرفته و از عهد باستان تا کنون دارای سابقه درخشان تمدن در کویر مرکزی ایران است، بنابراین همواره صنایع دستی مثل فرش، گلیم و …نیز در آن تولید شده است.

وی افزود: خالدآباد در شرایط بحران آب قرار دارد و اعتقاد داریم که باید توسعه اقتصادی آینده آن بر اساس رونق توریسم و صنایع دستی تدوین شود و خوشبختانه در هر دو زمینه استعداد‌های تاریخ، طبیعی و انسانی  خوبی داریم.

وی ادامه‌داد: اساسا نقشه‌های معروف فرش کاشان مانند ” شادسر” در خالدآباد بافته می شد و بیشتر هم قالی‌بافی هم در منازل انجام می‌‌گرفت ولی معتقدم برای افزایش نرخ اشتغال و با توجه به شرایط روز باید فرش بافی به صورت کارگاهی رواج یابد.

این عضو شورای شهر خالدآباد با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعدادی کارگاه قالی‌بافی در این شهر تاسیس شده است، افزود: این حرکت شروعی خوب است اما آنرا کافی نمی دانم بلکه باید تعداد این کارگاه‌ها بیشتر شود تا علاوه برکاهش بیکاری بتوانیم مناسب با نیاز بازار تولید کنیم .

حسینی‌خالدی با بیان اینکه برای اجرای این امر نیاز کارفرمایان دریافت تسهیلات با سود اندک است،تاکید‌کرد: راه اندازی کارگاهای صنایع دستی مانند فرش دشتباف در شرایط فعلی اقتصادی کشوردارای اهمیت است زیرا برخلاف کارخانجات بزرگ نیازمند پرداخت هزینه‌های کلان و مشکلات اداری زیاد برای شروع کار نیست و با صرف رقم‌های کمتر تعداد زیادی بکار مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگاه فرش بافی نوعی بنگاه زود بازده محسوب می‌شود، ادامه داد: از مسئولان استانی وشهرستانی تقاضا داریم با توجه به مشکل بیکاری و بحران آب در منطقه این بحث را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register