برگزاری نخستین نمایشگاه لباس و گلیم نایین

 سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از برگزاری اولین نمایشگاه گروهی لباس، گلیم و پارچه دست بافت هنرمندان شهرستان نائین خبر داد.
به گزارش کسب فردا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ جعفر جعفر صالحی با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه لباس، گلیم و پارچه دست بافت نایین اثر هنرمندان شهرستان نائین، ظهر روز دوشنبه 25 دیماه در نقش خانه هنرهای سنتی اصفهان گشایش یافت.
سرپرست معاونت صنایع دستی استان، در مراسم افتتاح گفت: تحولات جمعیتی و به دنبال آن تغییرات اقتصاد معیشتی در دوران اخیر، بسیاری از ابزارهای زندگی را دستخوش تغییر و تحول ساخته، به نحوی که بسیاری از این کار افزارها را باید در موزه ها سراغ گرفت.
وی افزود: عبابافی هنر بومی مردمان شهر نایین است، لذا نام نایین همیشه مترادف بوده با تاریخ فرهنگ فرش و عبای آن و همچنین پارچه های دست بافت نایین که یکی از ساده ترین دست یافته های ایرانی است که بدون هر گونه طرح یا نقشی بافته می شود.
این مسئول تاکید کرد: جنس عبای نایین از کرک شتر و یا پشم گوسفند است، هنری که امروزه در بخش محمدیه شهر نایین رواج و ادامه حیات دارد و هنرمندانی کهنسال و جوانانی علاقه مند به حفظ هنر و سنت گذشتگان خود در سردابهای عبا بافی متعددی که با استفاده از تکنیک کَند ساخته شده‌ است روزگار می گذرانند .
گفتنی است، این نمایشگاه تا تاریخ 3 بهمن ماه 1396 از ساعت 10 لغایت 18 در مکان نقش خانه هنرهای سنتی اصفهان جنب مسجد تاریخی شیخ لطف الله جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد .
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register