یک مسئول اعلام کرد:  کیفیت ساخت مسکن در”خالد‌آباد” را افزایش می‌دهیم/ توسعه عمرانی شهر با جدیت ادامه‌ دارد

مسئول دفتر فنی شهرداری خالدآباد گفت: نظارت جدی بر استحکام ساخت و سازهای جدید مسکونی در این شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم، زیرا باید کیفیت ساختمان سازی افزایش یابد.        

امیر فخیمی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: شهر “خالد‌آباد” در بخش امامزاده شهرستان نطنز قرار دارد و از سال 1384 شهرداری به آن تعلق گرفته است، و اکنون سه هزار نفر جمعیت دارد، هرچند خدمت‌رسانی عمرانی بیش از رقم یاد شده است.

وی تصریح کرد: افرادی در خالد آباد دارای مسکن هستند، ولی سکونت دایمی آنان در کلان شهرهای بزرگ است و  فقط در ایام تعطیل به این شهر مراجعه می‌نمایند، بنابراین این پروه در آمار جمعیتی این شهر به حساب نمی‌آیند، اما با این حال شهرداری خود را موظف به هر نوع خدمت‌رسانی مانند تامین زیرساخت‌های، آسفالت خیابان، آب، برق، گاز و .. به آنان می‌داند.

این مقام مسئول ادامه‌داد: شغل بیشتر مردم این شهر حاشیه کویر کشاورزی و دامداری است، اما به دلیل بحث بحران آب و کشاورزی ، دامپروری رواج بیشتری یافته و گرایش به توسعه در این سمت ادامه خواهد یافت ، همچنین گروهی دیگر نیز کامیون‌داران هستند و برخی از مردم نیز به کار در کارخانجات فولاد و دیگر صنایع در اطراف خالد آباد مشغولند.

فخیمی با بیان اینکه حدود 60 درصد بودجه سالانه شهرداری به بخش عمران شهری تعلق دارد، تاکیدکرد: البته بودجه ثابتی وجود ندارد، بلکه این ارقام از جمع منابع تخصیص یافته مالی استان، شهرستان نطنز، عوارض ساخت و ساز، تملک و دارایی در سطح شهر و … بدست می‌آید.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی شهر می‌تواند بر افزایش بودجه عمرانی اثر مثبتی بگذارد، گفت: کل بودجه شهرداری خالد‌آباد در سال گذشته (1396) بیش ( یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود).

معاون عمرانی شهرداری، اظهارکرد: دفتر فنی در شهرداری خالد‌آباد سختگیری و نظارت جدی بر استحکام ساخت و سازهای جدید مسکونی انجام می‌دهد و در همین راستا داشتن مجوزهای تائید از آزمایشگاه‌های فنی در امر مسکن سازی را از در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

فخیمی با بیان اینکه هدف از این گونه نظارت‌ها، افزایش کیفیت ساخت و سازهای جدید است، گفت: یکی از مشکلات عمرانی در این شهر گستردگی زیاد طولی آن است، که سطح خدمت رسانی و حفر انشعابات ، آسفالت کاری و … را سخت می‌کند.

وی افزود: البته خدمات عمرانی و توسعه زیرساخت‌های مختلف را به هر شکل انجام می‌دهیم به نحوی که آسفالت شدن تمام خیابان‌ها و بیشتر کوچه‌ها، بهسازی بلوارها، محله بندی شهری، توسعه فضای سبز و … به خوبی قابل مشاهده است، البته هنوز خالدآباد به دلایلی دارای سیتم فاضلاب شهری نیست که در آینده نیز این مشکل رفع می شود.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register