وزیر نیرو تاکید کرد: تعرفه آب افزایش نمی یابد/ ضرورت توسعه انرژِی های تجدید پذیر

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اکنون هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب مدنظر نیست، گفت: ملاحظات زیست‌محیطی ایجاب می‌کند کمتر دنبال توسعه نیروگاه‌های حرارتی باشیم چراکه این نیروگاه‌ها نیازمند آب است.

به گزارش کسب فردا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، «علی‌اکبر محرابیان» در جمع خبرنگاران اعلام کرد: موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر امروزه یک ضرورت است زیرا ما هم در بخش سوخت محدودیت داریم و هم ملاحظات زیست‌محیطی ایجاب می‌کند کمتر دنبال توسعه نیروگاه‌های حرارتی باشیم چراکه این نیروگاه‌ها نیازمند آب است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر توجیه‌های اقتصادی صنعت تجدیدپذیر توجیه بسیار بالایی است زیرا صرفه‌جویی که در مصرف سوخت دارد معادل چند سال سرمایه‌گذاری است که در این بخش صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو به تدوین برنامه توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر اشاره و تصرییح کرد: بر اساس این برنامه هم برای حمایت از صنایعی که اقدام به ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که برای توسعه این نوع نیروگاه نیاز است اقدام خواهد شد و هم مشوق‌های لازم برای کسانی که در ساخت نیروگاه‌ها وارد می‌شوند در نظر گرفته شده است.

محرابیان یادآوری کرد: مشوق‌ها شامل استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید است که بر اساس ماده ۱۲ آن امکان برگرداندن کل سرمایه‌گذاری و سود دوره ساخت تا سقف سوخت صرفه‌جویی محاسبه خواهد شد به این معنا که با استفاده از این ماده قانونی امکان‌پذیر است سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری خود را از این منبع برگرداند و برق را به شبکه بفروشد.

خرید تضمینی برق

وی خرید تضمینی برق را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفیت‌های دیگری هم مدنظر است و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم بر توسعه نیروگاه‌های صنعت تجدیدپذیر تاکید شده و اعتبارات مناسبی هم در این قانون پیش‌بینی‌شده که با استفاده از این ظرفیت‌ها باید شاهد رشد روزافزون این صنعت باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: هم‌زمان با حمایت از توسعه نیروگاه‌ها حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران توسعه زیرساخت‌ها مانند تولید سلول‌ها و پنل‌های خورشیدی خواهد شد و در روزهای اخیر واحدی در کشور به بهره‌برداری رسید که این واحد تولید سلول خورشیدی دارد و در آینده واحدهای بیشتری خواهد بود.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register