یک مقام مسئول اعلام کرد: کاهش ۱۱ درصدی سفرهای خارجی ایرانیان/ گردشگری داخلی توسعه می یابد

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، اعلام کرد: حدود  سه میلیون و ۹۲هزار و ۷۵۹ ایرانی در پنج ماه نخست امسال به خارج از کشور سفر کردند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۱درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش کسب فردا – به نقل از میراث‌آریا و به نقل از ایسنا،‌ محمد خیاطیان، سرپرست معاونت گردشگری در شرح آمار سفرهای خارجی ایرانی‌ها گفت: «در پنج ماه نخست امسال سه میلیون و ۹۲ هزار و ۷۵۹ تن از کشور خارج شدند که این حجم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که سه میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۹۲ نفر به خارج از کشور سفر کردند، ۱۱ درصد کاهش داشته است.»

وی با بیان اینک در این مدت بیشترین سفرها به ترتیب به کشورهای ترکیه، عراق، امارات و گرجستان انجام شده است، افزود: مقصد سفر ایرانی‌ها در سال گذشته نیز تقریبا همین رده‌بندی مقصد را داشته است، با این تفاوت که امسال گرجستان جایگزین جمهوری آذربایجان شده است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: «در سال ۹۶ بیشترین سفر ایرانی‌ها به کشورهای عراق، ترکیه، امارات و آذربایجان انجام شد.»

خیاطیان با تاکید بر این‌که توسعه سفرهای داخلی، استراتژی اصلی این سازمان است، گفت: «در تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه نیز سهیلاتی برای توسعه زیرساخت‌ها در مقاصد داخلی در نظر گرفته شده است. ‌

وی ادامه داد: متاسفانه در این بخش غفلت‌هایی صورت گرفته و از منابع داخلی استفاده‌ای نشده است، برای همین مردم سفر به کشورهای دیگر را ترجیح داده‌اند. با تامین منابع مالی و تسهیلاتی که در آن تفاهم‌نامه ذکر شده می‌توان این ضعف را برطرف کرد و جریان گردشگری را در کشور تغییر داد.»

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register