متخلفان شکار در مناطق حفاظت شده کلاته و کلاه قاضی دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان چهار متخلف شکار را در منطقه شکار ممنوع کلاته و حفاظت شده کلاه ‌قاضی دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا- مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دستگیری یک متخلف شکار به همراه لاشه یک کل وحشی در منطقه شکار ممنوع کلاته اظهار  کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خوروبیابانک حین گشت‌زنی در  منطقه شکار ممنوع کلاته به یک خودرو وانت سواری تویوتا مشکوک شدند و به بازرسی از خودرو پرداختند.

وی با بیان اینکه ماموران یک متخلف شکار را به همراه یک کل وحشی را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند، افزود: پس از بازرسی از خودرو این متخلف لاشه یک راس کل وحشی و یک قبضه اسلحه غیر مجاز برنو کشف شد و متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری گروه سه نفره تخلف شکار در کلاه قاضی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به دستگیری متخلفان شکار در پارک ملی کلاه قاضی اصفهان اشاره و گفت: این گروه سه نفره از متخلفان شکار پیش از آغاز به شکار  دستگیر شدند و از دو قبضه سلاح پنج تیر و دولول قاچاق ، ۱۷ تیر فشنگ کشف شد.

جمشیدیان اضافه کرد: پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی از مناطق حفاظت شده اصفهان با گونه های غنی گیاهان و حیات وحش است و در این منطقه تاکنون ۲۵۲ گونه گیاهی مانند کاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام کوهی، ۱۷ گونه پستاندار، ۴۵ گونه پرنده و ۱۱ گونه خزنده شناسایی شده است.

شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش جرم است

 وی به دستگیری یک متخلف شکار و کشف سلاح قاچاق در نطنز اشاره کرد وافزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست نطنز مطابق با گزارش مردمی دوست‌داران حیات وحش مبنی بر حضور یک گروه متخلف شکار و صید در این حوزه استحفاظی موفق به دستگیری یک نفر به همراه یک قبضه اسلحه قاچاق پنج تیر شدند و پرونده متخلف به مراجع قضایی تحویل شد.

گفتنی است نداشتن پروانه و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش جرم است و مطابق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است.

همچنین  نگهداری و حمل سلاح شکاری قاچاق جرم محسوب می‌شود و در راستای ماده ۱۸ قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌شود.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register