حجت الاسلام صادق زاده: گردشگری سلامت در اصفهان فراموش شده است

مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: این استان دارای بهترین امکانات بهداشت و درمان است اما در زمینه گردشگری سلامت به عنوان یک بخش کلان سود‌آور غافل هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صادق‌زاده در گفت و گو با خبرنگار کسب فردا- اظهار کرد: استان اصفهان  برخوردار از بیمارستان‌های تخصصی، جراحان حرفه‌ای‌، آزمایشگاه های پیشرفته، مراکز علمی و سایر زیرساخت‌های بحث درمان است که می تواند به بیماران داخل و خارج کشور خدمت رسانی کند.

وی یادآوری کرد: در اوایل دهه 1360 پزشکان خارجی در کشورمان به کار مشغول بودند اما خوشبختانه با تلاش علمی در عرصه بهداشت و درمان به رشد خوبی در چهار دهه گذشته دست یافته‌ایم و باید بدانیم از این سرمایه ملی بزرگ به روش‌های بهتری و در سطح جهانی می توانیم برای کشور درآمد کسب کنیم.

این کارشناس فرهنگی – مذهبی، تاکید کرد: علی رغم داشتن توانایی های یاد شده در امر پزشکی، سال هاست که از بحث “گردشگری سلامت “در کشور و به ویژه استان اصفهان غافل مانده‌ایم در حالی که اگر برنامه‌ریزی درست و علمی در معرفی ظرفیت‌های درمان انجام بدهیم می توانیم درآمد کلانی دست بدست آوریم.

حجت الاسلام صادق زاده، تصریح کرد: بیمارستان‌های اصفهان می توانند با تبلیغ درست و علمی بیماران کشورهای عربی خاورمیانه و نیز آسیای میانه را بخود جذب کند، هر چند در برخی از این کشورها فقر و جنگ وجود دارد اما این امر مطلق نیست بلکه در پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ آن سرزمین ها افراد بازاری، کارمندان اداری، صاحبان فن و …دارای درآمد‌های مناسبی هستند.

وی ادامه داد: ارزش پول برخی از این کشورها از ریال ایران بیشتر است بنابراین اگر بتوانیم به بیماران این کشورها خدمات بدهیم و آنان به دلار یا به ریال هر رقم که هزینه کنند در اصفهان یا هر شهر دیگر، شبکه بهداشت و درمان  سود خوبی از راه گردشگری سلامت کسب می کند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register