یک هنرمند اصفهانی: صنایع‌دستی،مشاغل پایدار ایجاد می‌کند

نایب رییس اتحادیه صنف صنایع‌دستی استان اصفهان،تاکید کرد: صنایع‌دستی از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار برخودار است ولی باید مورد حمایت قرار گیرد.

احمدرضا روزدار در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: صنایع‌دستی یکی از بهترین زمینه‌های توسعه اشتغال پایدار در استان و سراسر کشور است و باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد یک شغل پایدار به نیروی انسانی آموزش دیده، مواد اولیه، تداوم در فروش، پایین بودن هزینه‌های تولید و … نیاز دارد که معتقدم صنایع‌دستی در صورت حمایت از تمام ظرفیت‌های یاد شده برخوردار است.

این هنرمند قلمزن، ادامه‌داد: حدود 100 درصد مواد اولیه صنایع‌دستی در داخل کشورمان تولید می‌شود و خوشبختانه در زمینه تامین این مواد از سایر کشورها بی‌نیاز هستیم.

روزدار با اشاره به رکود در فروش و بازار این حرفه‌های هنری، گفت: با توجه به این وضعیت تولید بیش از حد بیهوده است، زیرا صادرات زیادی نداریم، همچنین گردشگران نیز خرید زیادی از این کالاها نمی‌کنند.

وی تاکیدکرد: اگر صادرات و خرید توریست‌ها از صنایع‌دستی با افزایش یابد به جرات می‌توان مدعی شد که  تمام 80 میلیون جمعیت ایران نیز برای تولید این اجناس هنری کم هستند!

نایب رییس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان در خاتمه با اشاره به بحران آب و آلودگی هوا در این استان، اظهارکرد: صنایع‌دستی از نظر زیست محیطی یکی از پاک‌ترین عرصه‌های شغلی و اقتصادی است.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register