رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: تشکیل”شورای عالی مدیریت زمین “برای مقابله باتغییرکاربری‌ ضروری است/ 131 شماره اعلام تخلفات

 رییس سازمان امور اراضی کشور با تاکید براینکه قوه قضاییه حامی حفظ اراضی کشاورزی است، گفت: برای مقابله کامل با تغییرکاربری‌ ها در بخش کشاورزی باید شورای عالی مدیریت زمین تشکیل شود.

به گزارش کسب فردا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، «رضا افلاطونی» در نشست خبری با اشاره به اهمیت خاک در امنیت غذایی کشور، اظهار کرد: به طور قطع موضوع زمین و اراضی کشاورزی یک موضوع فرا قوه‌ای و فرادستگاهی است که باید شورایی متشکل از دستگاه‌های مختلف برای حفظ خاک تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای‌عالی مدیریت زمین برای ثبت مالکیت زمین، آمایش سرزمین و در نهایت مدیریت زمین موثر است،گفت: در این شورا باید همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که ذی‌نفع هستند مشارکت داشته باشند و تصمیم‌گیری‌های این شورا برای همه لازم‌الاجرا باشد.

قوه قضاییه حامی حفظ اراضی کشاورزی است

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تصریح کرد: قوه قضاییه همواره در کنار سازمان امور اراضی کشور بوده و در اجرای احکام قضایی برای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز کمک شایانی کرده است.

افلاطونی ضمن تقدیر از تلاش‌های قوه قضاییه در حمایت از بخش کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری‌ها گفت: برخی افراد شاید بخواهند برای سودجویی قانون را زیر پا گذاشته و با تغییر کاربری ساخت و سازهای غیرمجاز انجام دهند، اما در اجرای قانون بدون ملاحظه و در نظر گرفتن جایگاه اقتصادی و سیاسی افراد محکم ایستاده‌ایم.

گزارش ۲۸ هزار تغییر کاربری اراضی طی ۱۰ماهه امسال

رییس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه در ۱۰ماهه امسال، ۲۸ هزار و ۵۸۸ فقره گزارش تغییر کاربری اراضی داشته‌ایم که البته برخی از آنها صحت نداشت و یا اینکه در حیطه وظایف سازمان امور اراضی کشور نبوده است افزود: تاکنون در اجرای قوانین مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون ملاحظه عمل کرده‌ایم و از این به بعد هم چنین خواهد بود.

به گفته افلاطونی، طبق ماده هشت قانون حفظ تغییر کاربری هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی باید با مجوز وزارت جهاد کشاورزی باشد، در غیر این صورت قانون دست ما را برای مقابله با این گونه سودجویان باز گذاشته است.

افلاطونی به فعالیت گشت‌های یگان حفاظت این سازمان در ایام تعطیلات اشاره کرد و اظهار کرد: یگان حفاظت این سازمان به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد و برای مقابله با افرادی که به صورت سازماندهی شده یک شبه ساخت و ساز غیرمجاز (ویلاسازی – خانه‌سازی – شهرک‌سازی) انجام می‌دهند، بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس و قوه قضائیه در جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد. اضافه کرد: به‌تازگی طرحی در مجلس اعلام وصول شده که در واقع اصلاح و تکمیل‌کننده قانون یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی است که در سال ۱۳۸۵ به تصویب رسیده بود.

رییس سازمان امور اراضی کشور یادآور شد: تاکنون ۲۹ استان کشور به رصد پایش هوشمند اراضی کشاورزی مجهز شده بودند که از امروز سی‌امین استان کشور نیز به این سیستم برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی مجهز شد.

افلاطونی افزود: برای تعطیلات ایام نوروز گشت‌های مشترک برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال می‌شوند که البته شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات تغییر کاربری موضوع را به شماره تلفن ۱۳۱ این سازمان اطلاع‌رسانی کنند.

پایان پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register