عضو شورای اسلامی زرین‌شهر: سرمایه‌گذاران گردشگری،جذب زرین‌شهر می‌شوند/ پارک کوهستانی اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

یک عضو شورای اسلامی زرین‌شهر با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران در ظرفیت‌های گردشگری این شهر را با جدیت پیگیری می‌کنیم، گفت: پروژه بزرگ پارک کوهستانی محیط تفریحی مناسب، جذب توریست و اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سبکتکین درگفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: شهرستان لنجان از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بالایی برای جذب توریست برخوردار است، همچنین جایگاه آن به دلیل نزدیکی به نقاط مواصلاتی مهم کشور از اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: سرزمین لنجان در زمان‌های قدیم به ” لنجان عُلیا” در حاشیه زاینده‌رود معروف بود که هوای لطیف و بیشه‌زارها و باغات مشهوری داشت، همچنین زرین‌شهر به عنوان مرکز شهرستان در چند دهه اخیر به نام آبادی و شهر “ریز” شناخته می‌شد.

این مسئول، با اشاره به خشکی رودخانه، تصریح کرد: مسیر زاینده‌رود در لنجان علیا یعنی در حدود بند ” نکوآباد” مبارکه، زرین شهر و بخش باغ‌ بهادران محل استراحت و تفرجگاه شهروندان بومی و همچنین مسافران استان اصفهان در فصل تابستان شده است، زیرا در این قسمت از رودخانه شاهد جریان آب هستیم.

حجت الاسلام سبکتکین، یادآوری‌کرد: منطقه گردشگری باغ‌بهادران امروزه یکی از مقاصد مسافرت تابستانی است و از سوی دیگر وجود چندین پارک و بوستان زیبا حاشیه زنده‌رود در شهرهای زرین شهر، چمگردان ، سِدِه لنجان و …. باعث ورود خیل گردشگران از سراسر استان و حتی مناطقی مثل خوزستان شده است.

وی ادامه‌داد: وجود دو آبگیر بزرگ و عمیق قایقرانی ذوب آهن در شهر “زاینده‌رود” با منظره‌های طبیعی، محل استراحت و ماهیگیری علاقه‌مندان محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر، اضافه‌کرد: آبشار فصلی و زیبای “شاهلولاک” با ارتفاع حدود ۵۰ متر در “چرمهین” لنجان در دامنه‌های زاگرس جلوه‌ای زیبا و طبیعتی دلنشین از مواهب خدادادی در بهار واوایل تابستان برای شهروندان و مسافران نشان می‌دهد.

شهرستان تاریخی ….

حجت الاسلام سبکتکین درباره جاذبه‌های مذهبی،گفت: بقعه‌های متبرک “بابا سبزآشیان” “امامزاده ابراهیم ورنامخواست و باغ‌بهادران” ، امامزاده “شاه خراسان روستای هارنگ” و “زیارتگاه قرآن” منسوب به حضرت علی (ع) در روستای “سعید آباد” و … از این نوع آثار در شهرستان است.

وی درباره بناهای تاریخی شهرستان، اظهارکرد: مسجد صباحی (منسوب به دوره فرقه اسماعیلیه) حمام “صحرایی” با کتیبه ۸۰۰ ساله، قلعه اعراب، پل “شاه‌نشین” و تالار کهن “ریز”، آسیاب‌ها، کبوترخانه‌ها و عصارخانه، حمام‌های خزانه‌ای، حمام حاج رضاقلی، قلعه‌های دفاعی و مساجد گوناگون از جمله این گونه آثار شاخص شناخته می‌شوند.

این مسئول، ادامه‌داد: مسجد جامع رحیم خان، قلعه حسین‌آباد، باغ برجی قاجاری شرق “ریز”، حوزه علمیه قدیمی “ریز” و … از دیگر این آثار است، البته بخشی از این بناهای یاد شده به دلیل هجوم صنعت و توسعه نادرست نابود شده ولی تعدادی برجامانده که نیاز به مرمت اساسی دارد.

حجت الاسلام سبکتکین، تاکید‌کرد: حدود یکسال است که اداره میراث فرهنگی در این شهرستان ایجاد شده که این نهاد جدید برای ثبت ملی این آثار کهن تلاش می‌کند، البته در سالهای قبل ” دفتر نمایندگی میراث فرهنگی”  بکار مشغول بود.

ظرفیت زرین‌شهر برای جذب سرمایه بالاست

وی تصریح کرد: زرین شهر به دلیل پتانسیل‌های موجود ازجمله نزدیک بودن به مرکز استان، مجاورت با زاینده‌رود، داشتن زمین‌های حاصلخیز، وجود صنایع بزرگ فولادی مثل ذوب آهن، همچنین عبور کنارگذر ترانزیتی  غرب استان، و …. به یک قطب مهم اقتصادی تبدیل شده است.

این مسئول شهری با بیان اینکه این زرین‌شهر در چرخه صنعت استان و ایران نقش مهمی دارد، افزود: تمام مناطق شهرستان لنجان برخوردار از ظرفیت سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه گردشگری است، که شهرداری زرین شهر نیز به سهم خود این بحث را به جدیت دنبال می‌کند.

پارک کوهستانی نیاز امروز فضای سبز و اشتغال پایدار

حجت الاسلام سبکتکین، گفت: دهکده گردشگری زرین‌شهر با ۵۰ هکتار اراضی نزدیک به رودخانه قراردارد که نقشه‌های فاز اول و دوم آن تهیه شده است؛ همچنین پارک کوهستانی به مساحت ۱۱۰ هکتار که فاصله نزدیکی با کنارگذر غرب کشور دارد و آماده جذب سرمایه‌گذار در زمینه‌های احداث هتل، شهربازی و کمپینگ می‌باشد

وی ادامه‌داد: پروژه بزرگ پارک کوهستانی خدمتی دیگر در راستای توسعه فضای سبز زرین‌شهر و رفاه هرچه بیشتر شهروندان به‌شمار می‌آید که موجب کاهش آلودگی صنایع فولاد واقع شده در مجاروت این شهر می‌شود.

عضو شورای اسلامی زرین‌شهر، یادآوری‌کرد: احداث این پارک کوهستانی باعث توسعه شهر به سمت شرق و همچنین رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار برای این شهر نیز می‌گردد.

حجت الاسلام سبکتکین در خاتمه اضافه‌کرد: اساسا توسعه این پارک و فضای سبز آن وظیفه شهرداری است، زیرا در نزدیکی صنایع آلاینده و بزرگ فولاد قرار داریم.

کد خبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register