دستورالعمل طرح گردشگری آبی تدوین می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران و شرکت مدیریت منابع آب ایران به منظور سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری در تاسیسات و پیکره‌های آبی کشور به امضا رسید.

به گزارش کسب فردا- به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، محمد جوانبخت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشستی به منظور عقد تفاهم‌نامه بین شرکت‌های مدیریت آب و توسعه گردشگری ایران در محل این شرکت برگزار شد، گفت: بخش آب کشور دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری است و می‌توان با استفاده از این ظرفیت، ارزش افزوده و اشتغالزایی را افزایش داد.

وی اضافه کرد: شرکت مدیریت منابع آب ایران با هدف توسعه گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی، دستورالعمل طرح گردشگری طرح‌های آبی را تدوین کرده است که بر اساس آن، می‌توان با اجاره اراضی پیرامون دریاچه‌ها و سدها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد.

توسعه همکاری های مشترک

علی همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران نیز در این نشست گفت: این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های گردشگری در کشور، آماده همکاری با شرکت مدیریت منابع آب ایران در زمینه توسعه طرح‌های گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه با بهره‌گیری از تجربه و دانش فنی خود، می‌تواند در مطالعه، پتانسیل‌یابی، تأمین منابع مالی و اجرای پروژه‌های گردشگری در بخش آب کشور نقش مؤثری ایفا کند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اظهار کرد: این شرکت جهت توسعه گردشگری ایران از ظرفیت‌های وزارت نیرو و مناطق بکر آبی که در اختیار این وزارتخانه است استقبال می‌کند.

همچنین در این نشست مقرر شد که توسعه همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت، توانمندی و تجارب طرفین و همچنین مشارکت در توسعه سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی انجام شود.

گفتنی است که مطالعه، پتانسیل‌یابی، تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در بخش آب کشور و اجرای پروژه‌های گردشگری، همکاری در ایجاد بانک اطلاعاتی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی کشور و ارائه طرح‌های اجرایی به‌منظور بهره‌برداری بهینه از اراضی مجاور دریاچه‌های سدها و محوطه پیرامونی تأسیسات و پیکره‌های آبی جزء اهداف این تفاهم‌نامه است.

پایان پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register