یک فعال و کارشناس گردشگری: رونق گردشگری “بخش کویرات” برنامه جامع نیاز دارد

یک فعال گردشگری بخش کویرات آران و بیدگل گفت: صنعت توریسم در این منطقه بدون تدوین و اجرای برنامه همگرا و جامع هرگز به نتیجه نخواهد رسید. 

مسیب صدری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: این بخش به مرکزیت شهر “ابوزید‌آباد” دارای ظرفیت‌های بالای طبیعی و تاریخی برای جذب توریست است، اما گردشگری در این منطقه بدون تدوین و اجرای برنامه همگرا و جامع هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه با فعالیت جزیره‌ای چند شرکت خدمات گردشگری رشدی در این عرصه نخواهیم داشت، افزود: در تدوین این برنامه باید از تمام شاخص‌ها و ظرفیت‌های کویرگردی، معماری، بومگردی، سفره‌خانه سنتی، صنایع دستی ، مواد غذایی و … استفاده شود.

این کارشناس تاکیدکرد: توسعه گردشگری در بخش کویرات آران و بیدگل و به در ویژه شهر کهن “ابوزید‌آباد” نیازمند فرد یا افراد متولی اما پاسخگو است، اما معتقدم چنین مسئولی حتما باید از نهادهای مردمی باشد و از طرف دیگر با نظارت دستگاه‌های دولتی فعالیت خود را انجام دهد.

صدری یادآوری‌کرد: بحران آب موجب مشکلاتی در بخش کشاورزی در این منطقه بیابانی شده است، بنابراین توسعه توریسم می‌تواند جایگزین اقتصادی خوبی برای زراعت باشد، زیرا مصرف آب چندانی نیز در این عرصه وجود ندارد.

وی با اشاره به کویری بودن اطراف “ابوزید‌آباد” ادامه‌داد: متاسفانه حضور بی برنامه توریست‌ها با ماشین‌های “سافاری و آفرود” در سال‌های اخیر موجب تخریب این منطقه شده بود، اما با دستور دادستانی و نظارت ادارات محیط زیست و منابع طبیع شهرستان در سال اخیر( 1396 ) ورود این خودروها به منطقه محدود شده است.

این فعال محیط زیست و گردشگری با بیان اینکه برای حفظ طبیعت “سیازگه” ورود توریست‌ها فقط از یک مسیر انجام می‌شود، اضافه‌کرد: پناهگاه حیات وحش “یخاب” نیز پتانسیل خوبی برای جذب توریست‌‌های تخصصی دارد، اما در شرایط حاضر این منطقه ظرفیت ورود سایر گرشگران را ندارد .

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register