مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفندداران اصفهان : اتحادیه کشوری “دام سبک” تاسیس می‌شود / ورود نژاد بز” سانن” از فرانسه به ایران

مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفندداران شهرستان اصفهان از تاسیس اتحادیه کشوری “دام سبک” خبرداد وگفت: نژاد بز سانن از فرانسه وارد ایران می‌شود، زیرا میزان تولید شیر آن بیشتر از انواع بومی است.

علی زارعی در گفتگو با کسب فردا اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان به جایگاه دام سبک( گوسفند و بز) توجه و رسیدگی کافی نمی‌شود در حالی که حدود 60 درصد گوشت قرمز تولیدی در ایران و همچنین 80 درصد مصرف خانواده ها از گوشت بره و  گوسفندی است.

وی گفت: سال‌هاست اتحادیه کشوری گاودارن وجود دارد، اما فاقد این نهاد برای دام سبک هستیم، البته قصد داریم ” اتحادیه تعاونی کشوری دام سبک” را در پایتخت ایجاد کنیم و در همین راستا در حال طی مراحل قانونی و ادرای هستیم.

این فعال بخش دام با بیان اینکه این امر برای ساماندهی بهتر این صنف تولیدکننده و زحمتکش در کشور انجام می‌شود، گفت: جلوگیری از افزیش نرخ گوشت قرمز یکی از اهداف ایجاد این اتحادیه کشوری است.

زارعی از وارد شدن نژاد بُز “سانن” از فرانسه در آینده نزدیک به ایران خبر داد و تصریح کرد: این امر برای افرایش بهره‌وری در تولید شیر و گوشت انجام می شود.

وی یادآوری‌کرد: نژاد بزهای ایرانی در طول یک شبانه روز حدود (نیم تا یک کیلو نیم) شیر می‌دهند اما بز “سانان” در این زمان یاد شده و با مصرف همان میزان غذا بیش از پنج کیلوگرم شیر تولید می‌کند.

نرخ گوشت، باید کیلویی 36 هزار تومان باشد

مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفندداران اصفهان، در پاسخ به سوال کسب فردا – درباره قیمت واقعی گوشت قرمز گوسفندی گفت: دام سبک زنده حدود کیلویی 16 تا 17 هزار تومان خریداری می‌شود و باید طبق محاسبات گوشت آن حدود 32 هزار تومان در قصابی‌ها به فروش برسد اما این رقم در حال حاضر کیلویی 45 هزار تومان است که منطقی به نظر نمی رسد.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register