یک عضو شورای شهر زرین شهر:  جوانان بومی باید در صنایع لنجان استخدام شوند/ حمایت از کسب و کارهای نوین الزامی است

یک عضو شورای اسلامی زرین‌شهر با تاکید بر اینکه طبق قانون اولویت جذب نیروی کار در صنایع بزرگ شهرستان لنجان با جوانان بومی است،گفت: جایگاه کسب و کارهای نوین و بنگاه‌های زودبازده دراین شهرستان مناسب نیست و باید دستگاهای اجرایی از توسعه آن حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سبکتکین درگفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: وجود کارخانجات متعدد و نزدیکی با زاینده‌رود، در طول چند دهه گذشته موجب مهاجرت جمعیت زیادی از قشرهای گوناگون مردم استان و سراسر ایران به شهرستان لنجان شده است.

وی افزود: صنایعی بزرگی همچون ذوب‌آهن اصفهان نزدیک به مدت شش سال هیچ گونه استخدامی نداشته‌اند، هرچند به ازای نیروی بازنشسته، باید افراد جدید را استخدام نمایند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی تا رسیدن به حد مطلوب، این امر همواره اجرا نشده است.

این عضو شورای شهر زرین‌شهر، ادامه‌داد: بخش‌های خصوصی مثل شهرک‌های صنعتی، کارگاه‌ها و یا شرکت‌های نوپا، نیازمند زیر ساخت‌های اولیه لازم اولیه مانند آب، زمین و … جهت سرمایه‌گذاری، تولید و در نهایت اشتغال هستند.

حجت الاسلام سبکتکین با انتقاد از اینکه در زمینه جذب سرمایه‌گذار و امکان سنجی‌های اقتصادی، برنامه بلند مدت، مدون و جامعی طراحی نشده است، گفت: نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها جهت تحقق این موضوع در راستای اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی اظهارکرد: متاسفانه در شهرستان لنجان مباحثی چون کارآفرینی، مشاغل خانگی،کسب و کارهای‌نوین و زودبازده از جایگاه مناسبی برخوردار نیست، بنابراین باید دراین زمینه‌ها نخست فرهنگسازی شود و سپس تلاش ویژه‌ای برای پرداخت تسهیلات لازم صورت گیرد.

این عضو شورای‌شهر در خاتمه، تاکیدکرد: طبق آمار موجود این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری در استان اصفهان را دارد، بنابراین بر اساس مصوبات مجلس، جذب نیروی کار از بین جوانان بومی الزامی است و شرکت‌ها و پیمانکاران باید در این خصوص شفاف عمل نموده و نظارت‌های کافی نیز در این خصوص اعمال شود.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register