مدیرعامل ابفا خبرداد: آغاز برنامه‌ریزی برای عبور بدون تنش آبی از تابستان آینده

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آغاز تدوین برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این صنعت خبر داد و بر عبور بدون تنش از تابستان سال آینده در سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش کسب فردا- به نقل از خبرگزاری ایرنا و به نقل از از وزارت نیرو، «هاشم امینی» اعلام کرد: تاکنون مدیریت تنش‌های آبی در شهرها و روستاها با اجرای یک‌هزار و ۹۸۴ پروژه، طرح‌های ویژه آب‌رسانی با ۲۴ پروژه، طرح ویژه فاضلاب با ۶۵ پروژه و جهاد آبرسانی در بیش از ۱۰ هزار روستای کشور اجرایی شده است.

وی ادامه‌داد: سامانه «سحاب» (سامانه اطلاع رسانی حوادث آب و فاضلاب) به‌صورت آزمایشی بهره‌برداری‌شده است که از فردا به‌صورت رسمی عملیاتی خواهد شد و همه استان‌ها باید همه حوادث را در آن ثبت کنند.

این مقام مسئول تغییرات اقلیمی و محدودیت‌های منابع آبی، اقتصاد غیراصولی آب و فاضلاب (تعرفه‌های تکمیلی) و کمبود منابع مالی، قدمت و فرسودگی تاسیسات و توسعه‌نیافتگی بخش خدمات فاضلاب را عمده‌ترین چالش‌های پیش‌روی صنعت آب و فاضلاب برشمرد.

امینی یادآوری کرد: ناکامی در جلب سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری سنتی، تمرکز داشتن بر مدیریت تقاضا به‌جای مدیریت تامین، مناسب‌ بودن طرح‌های توسعه شهری و روستایی با ظرفیت‌های آبی در دسترس و کمبود نیروی انسانی ماهر با گستردگی خدمات دیگر چالش‌هایی است که در این صنعت با آن‌ها مواجهیم.

به گفته وی، عملیاتی‌کردن مصوبه‌های کارگروه‌های استانی سازگاری با کم‌آبی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه ۱۴۰۲ به‌منظور تخصیص آب فرایندی صنایع، الزام مجتمع‌های بزرگ به بازچرخانی آب خاکستری و آب باران، اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در چارچوب مدیریت بهینه مصرف آب و حذف یارانه آب برای مالکانِ با بیش از یک واحد مسکونی از مهم‌ترین راهکارهای رفع چالش‌های صنعت آب و فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب اماکن، جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب و لزوم صاحب‌رای شدن شرکت‌های آبفا در کمیسیون ماده پنج، از دیگر راهکارهای مواجهه با چالش‌های آبفاست.

پایان پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register