نخستین پروانه الکترونیکی” صلاحیت حفاری چاه‌های آب” صادر شد

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران از صدور نخستین پروانه الکترونیکی صلاحیت حفاری چاه‌های آب خبر داد.

به گزارش کسب فردا – به نقل از خبرگزاری ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، “تقی عبادی” با اشاره به صدور پروانه صلاحیت شرکت حفاری “زمزم دشت” گفت: به منظورانجام تکالیف قانونی مبنی بر صدور مجوز‌های کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوز‌ها، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی و ایجاد زیرساخت مربوطه در شرکت مدیریت منابع آب ایران، نخستین پروانه الکترونیکی صلاحیت حفاری چاه‌های آب صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی لازم برای صدور الکترونیکی پروانه صلاحیت نظارت بر حفاری انجام و زیرساخت مورد نیز فراهم شده است. بنابراین از این پس این مجوز‌ها از طریق درگاه مربوطه صادر خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان و ارائه مدارک کاغذی برای این منظور لازم نیست.

این مقام مسئول با اشاره به فرایند صدور الکترونیکی‌”مجوز احداث تأسیسات تولید، انتقال، تصفیه، توزیع، فروش و جمع‌آوری و استفاده مجدد از آب، فاضلاب، پساب” و “پروانه بهره‌برداری از تأسیسات تولید، انتقال، تصفیه، توزیع، فروش و جمع‌آوری و استفاده مجدد از آب، فاضلاب، پساب” برای تأمین آب مورد نیاز صنایع تصریح کرد: در حال حاضر این دو مجوز برای کسب و کار‌های تأمین آب شرب به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند اما برای استفاده در صنایع و متقاضیان صنعتی ساز و کار‌های مربوطه در دست اقدام است.

عبادی تأکید کرد: براساس قانون “تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار” و ساماندهی صدور مجوز‌های کسب و کار، سامانه صدور مجوز‌ها توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی راه‌اندازی‌شده است و تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند تا هرگونه مجوز کسب و کار را از طریق این سامانه به متقاضیان ارائه کنند.

وی در ارتباط با مزایای این طرح، اظهار کرد: هدف اصلی در این فرایند، تسریع در پایش ارائه خدمات و جلوگیری از تفاسیر سلیقه‌ای در اجرای ضوابط قانونی است.

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران در همین رابطه افزود: همچنین زمان پیگیری درخواست‌ها از طریق سامانه مذکور قابل رصد و پیگیری است؛ از این‌رو صدور مجوز صلاحیت شرکت‌های حفاری برای فعالیت در حوزه آب از طریق درگاه مذکور فعال و در آبان ماه ۱۴۰۲ نخستین مجوز مربوطه به صورت برخط صادر شد.

 پایان پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register