یک کارشناس و فعال اقتصادی: گردشگری خمینی‌شهر با همکاری نهادهای دولتی و مدنی رونق می‌گیرد/ سرمایه‌گذاران برای ایجاد مراکز اقامتی جذب شوند

یک عضو سابق هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رونق صنعت گردشگری در شهرستان خمینی‌شهر نیازمند همفکری و همکاری بین نهادهای دولتی و مدنی است.

ابولقاسم سرتیپی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: رونق گردشگری در منطقه کهن “ماربین” اصفهان نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران، همکاری بین نهادهای دولتی و مردمی و همچنین رفع کج فکری و تعصبات بی‌منطق است.

وی ادامه‌داد: شهرستان خمینی‌شهر بخشی از سرزمین ماربین است که انواع زیبایی‌های طبیعی و تاریخی در تمام محلات و مزارع اطراف آن وجود دارد، اما برای جذب توریست به معرفی رسانه‌ای و همچنین ایجاد زیرساخت و امکانات نیاز داریم.

این کارشناس تصریح‌کرد: تعصبات بی‌منطق محله‌ای جایی در صنعت توریسم ندارد و باید به فرهنگ و سلایق گردشگران خارجی و دیگر شهرهای کشورمان احترام بگذاریم و بدون دلیل قانونی سختگیری بر آنان نکنیم.

سرتیپی اضافه‌کرد: قرار نیست که مردم دیگر مناطق ایران و یا کشورها طرز فکر و فرهنگی همانند مردمان مقصد سفر داشته باشند و این موضوع باید در توسعه توریسم خمینی‌شهر جدی گرفته شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت تمامی محلات

وی با اشاره به اتصال شهرستان خمینی‌شهر به اصفهان، گفت: گردشگری محلات این شهرستان فقط موجب رونق کسب و کار چند صنف نمی‌شود، بلکه اعتقاد داریم اگر این جریان تداوم یابد علاوه بر ایجاد مشاغل گوناگون در این شهرستان، موجب تحول اقتصادی در تمام استان خواهد شد.

عضو سابق هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: خانه‌های تاریخی “مُجیر، سرتیپ سدهی، عماد سیادت و …” در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته است که گردشگران هم از آن بازدید می‌کنند، اما مسجد جامع کهن “خوزان” و سایر بناهای تاریخی در تمام محلات این شهرستان ظرفیت بالایی برای جذب بیشتر گردشگران دارند.

هتل‌سازی در ماربین جدی گرفته شود

سرتیپی با اشاره به منطقه نمونه گردشگری چشمه لادر، تصریح کرد: این مکان طبیعی نیز مورد بازدید مسافران به ویژه در روزهای تعطیل قرار می‌گیرد هرچند برنامه‌هایی برای ایجاد چند هتل در آن تدوین کرده بودیم که به نتیجه نرسیده است.

وی با انتقاد از بی‌تفاوتی به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تمام منطقه ماربین، گفت: برای نمونه یک فعال این بخش حدود هشت سال است که در اطراف کوه آتشگاه به دلیل مشکلات اداری با نهادهای دولتی نتوانسته پروژه هتل خود را به اتمام برساند.

این فعال اقتصادی با یادآوری اینکه مراکز اقامتی زیرساخت مهم جذب توریست محسوب می‌شوند، اظهارکرد: ظرفیت ایجاد رستوران و برای مسافران در این منطقه هم بالاست که در سال‌های اخیر شاهد افزایش این مراکز خدماتی هستیم.

بیابانی سوزان که با تدبیر آباد شد!

سرتیپی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امارات متحده عربی کشوری است که رشد اقتصادی خود را بر اساسا صنعت توریسم استوار کرده درحالی که ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی آن قابل مقایسه با سرزمین پهناور ایران نیست.

وی افزود: امارات در بیشتر طول سال دارای هوایی بسیار گرم و غیر قابل تحمل است، اما با تدابیر خوب و جذب سرمایه‌ها از ظرفیت بیابان و دریای اطراف بهترین استفاده را برای رونق گردشگری کرده‌اند که جهانیان شاهد آن هستند.

تحول اساسی در توریسم ایجاد شود

این مقام سابق اتاق بازرگانی اصفهان، تاکید‌کرد: قطعا در شهرستان خمینی‌شهر و تمام منطقه ماربین نیز می‌توان تحولی اساسی در گردشگری و مشاغل وابسته به آن ایجاد نمود، اما این امر نیازمند همکاری میان مسئولان و نهادهای مردمی در این شهرستان است.

سرتیپی اضافه‌کرد: چنین حرکت بزرگی در کسب و کار بدون همفکری میان مسئولان دولتی،نخبگان علمی و صنفی در این شهرستان به نتیجه نمی‌رسد، زیرا صنعت توریسم عرصه یک اقتصادی مهم،گسترده‌ و دارای چالش‌های فراوان است.       

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register