سخنگوی شورای شهر دُرچه تاکیدکرد: دُرچه نیازمند بیمارستان بزرگ و مرکز اورژانس است/ خیرین مراکز درمانی شهر را تجهیز کنند

سخنگو و عضو شورای شهر دُرچه اصفهان تاکیدکرد: این شهر نیازمند ایجاد یک بیمارستان و مرکز اورژانس بزرگ و مجهز است و مسئولان ارشد بهداشت و درمان استان اصفهان باید به این درخواست جدی مردم توجه کنند.

اکبرجزینی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: شهر دُرچه در حومه غربی اصفهان قرار دارد که جمعیتی، حدود 50 هزار نفر دارد، ولی هنوز یک بیمارستان مجهز در آن ساخته نشده است!

وی تاکید‌کرد: انتقاد و گلایه زیادی از مسئولان ارشد بهداشت و درمان استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر برای این بی‌توجهی داریم.

نایب رئیس شورای شهر، ادامه‌داد: استدلال این مقامات استانی این است که بیماران درچه را می‌توان به بیمارستان‌های سه شهر همجوار آن یعنی اصفهان، خمینی شهر و فلاورجان منتقل کرد که اصلا این موضوع برای مردم این شهر قابل قبول نیست.

جزینی تصریح کرد: تعداد 14 شهرستان استان هر کدام جمعیتی کمتر از درچه دارند، اما دارای فرمانداری و مراکز بهداشت مجهز و مستقل هستند، بنابراین در ایجاد بیمارستان جمعیت را ملاک قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی کوچک و محلی این شهر نیز امکانات کافی ‌ندارند، افزود: اخیرا یکی از دو درمان بَستر شهر درچه( درمان بستر امام رضا) تعطیل شد، زیرا صرفه اقتصادی برای برای مدیر بخش خصوصی آن ندارد.

یک آمبولانس برای 50 هزار نفر! 

این مقام مسئول با انتقاد از وجود یک خودروی اورژانس برای تمام جمعیت 50 هزارنفری درچه، گفت: زمانی که این آمبولانس برای انتقال یک بیمار از شهر خارج شود ماشین جایگزین وجود ندارد که به همین دلیل بارها شاهد فوت همشهریان و اعتراضات مردمی بوده‌ایم.

جزینی از پیگیری برای ساخت مرکز اورژانس در این شهر خبر داد و تاکیدکرد: تامین بودجه این مرکز درمانی وظیفه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، اما مسئولان خرید زمین و ساخت آن را به عهده شورا و شهرداری درچه می‌گذارند که هرگز وظیقه قانونی و توان مالی برای اجرای طرح  را نداریم.

خَیرین دستگاه دیالیز خریداری کنند

وی اضافه‌کرد: درمانگاه‌های موجود در شهر درچه نیز باید توسط خیرین شهر تجهیز شود برای نمونه دچار کمبود دستگاه‌های دیالیز هستیم که با کمک مردم می‌توان آن را خرید.

سخنگوی شورای شهر، یادآوری‌کرد: متاسفانه بیماران کلیوی درچه برای دیالیز شدن به شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کنند که انجام چهار ساعته این امر و رفت و آمد خارج از این شهر برای این بیماران دشوار است.

ضرورت تجهیز مراکز درمانی با کمک‌های مردمی

جزینی گفت: یکی از افراد خَیر در انتهای خیابان “دکتر بهشتی” یک مرکز مذهبی، فرهنگی و درمانی ساخته که دارای مسجد و زیربنای درمانی 900 مترمربع و … است ولی به تجهیزات کافی درمانی نیاز دارد.

وی افزود: ساختمان بهزستی در خیابان “دکتر شریعتی” نیز بسته شده که فضای آن در صورت کمک مردمی و تامین بودجه کافی برای تبدیل به مرکز درمانی مناسب است.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register