یک کارشناس صنف کشاورزی: کاهش مصرف انواع کود در مزارع شهر” دُرچه”

مدیر عامل شرکت تعاونی روستایی دُرچه اصفهان گفت: مصرف انواع کود در بخش کشاورزی این منطقه به دلیل خشکسالی و بایر شدن مزارع کاهش یافته است.

محمد پناهی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: اساسا کشاورزان کودهای شیمیایی را بیش از کودهای حیوانی مصرف می‌کنند، هرچند که کود دامی برای کشت سیب زمینی بیشتر استفاده می‌شود.

وی افزود: البته قیمت کودهای دولتی افزایشی نداشته است، ولی در بازار آزاد شاهد گرانی کود شیمیایی هستیم  که افزایشی در حدود 20 تا 30 درصد را نشان می‌دهد.

این مسئول صنف کشاورزی، تاکیدکرد: خشکی زنده‌رود و کاهش بارندگی‌ها، موجب بایر شدن بخش زیادی از زمین‌های منطقه درچه شده و کشاورزان در چنین وضعیتی علاقه‌ای به زراعت نشان نمی‌دهند که این عوامل بر کاهش مصرف انواع کود اثر گذار بوده است.

پناهی ادامه‌داد: اگر آب برای کشت و کار وجود داشته باشد، قطعا زمین‌ها زیر کاشت محصول می‌روند، و گرانی و ارزنی کودهای شیمایی و دامی نقشی در میزان مصرف نخواهد داشت.

وی با اشاره به خشکسالی و کاهش شدید منابع آب در منطقه درچه، گفت: هزینه‌های بالای کاشت، داشت و برداشت محصول و همچنین نقش دلالان در تعیین قیمت‌ها در میادین میوه و تره بار موجب فشار بیشتر به کشاورزان شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی روستایی دُرچه اصفهان تصریح کرد: امیدواریم که مسئولان دولتی به این معضلات توجه کنند و راهکار رفع آن را اجرایی نمایند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register