نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان: پرداخت بدهی دولت به صنعتگران منظم نیست/ افزایش چک برگشتی در بین تولیدکنندگان

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از اینکه برنامه پرداخت‌ بدهی‌های دولت به صنعتگران منظم نیست،گفت:مشکل چک برگشتی در بین تولید کنندگان بیشتر از سایر فعالان اقتصادی  مشاهده می‌شود.

مصطفی رُناسی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: برگه چکی که به بانک برود و پولی در حساب برای پرداخت آن نباشد به “چک برگشتی” معروف است، البته در شرایط عادی اقتصادی باید دو تا سه درصد چک‌ها برگشت بشود، اما متاسفانه این رقم در شرایط فعلی تا بالای 10 درصد هم رسیده است.

وی افزود: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که فعال اقتصادی نظم کاری خود را از دست بدهد به بیان بهتر چنین شخصی پیش بینی می‌کند که در فلان تاریخ برگه چکی که به مشتری داده پول خواهد شد، اما به دلیل مشکلات این عمل اتفاق نمی‌افتد.

این کارشناس صنعت و تجارت، ادامه‌داد: به مروز زمان بی‌برنامه‌گی و مشکلات اقتصادی می‌تواند یک فرد کاسب را بی‌تفاوت کند که این امر ممکن است به برگشت چک و گرفتن حکم جلب و ی نیز منجر شود و از سوی دیگر اگر شرایط کسب و کار مناسب باشد بحث چک‌های برگشتی هم کمتر بوجود می‌آید.

رناسی گفت: هر برگه چکی که کاسبان دریافت می‌کنند بستگی به شخص طرف معامله و نیز کسب و کار آن  فرد دارد، برای نمونه رستوران‌داران حساب خود را نقدی می‌گیرند و چک‌هایشان بهتر پاس می‌شود، اما فعالان اقتصادی که با ارگان‌های دولتی کار می‌کنند مشکل چک برگشتی بیشتری دارند.

وی تاکید‌کرد: متاسفانه برنامه پرداخت‌های دولت به صنعتگران منظم نیست، زیرا دولت تعهد خاصی به پرداخت مطالبات این قشر در زمان خود را ندارد و هر وقت پول داشت بدهی خودش را می‌‌پردازد و حتی خسارت این دیرکرد را نمی‌دهد و امیدواریم به این مشکل توجه جدی شود.

نایب ریس اتاق بازرگانی اصفهان، یادآوری‌کرد: چک‌های برگشتی در بین اهل صنعت بیشتر است، زیرا تولید کشور مشکلات زیادی دارد، همچنین به صورت زنجیروار نیز بنگاه‌های تولیدی به شرکت‌های دولتی وصل هستند و همانطور که گفته شد این نهادها به موقع حساب خود را پرداخت نمی‌کنند.

رناسی، اظهارکرد: طبیعی است خرده فروشان، پزشکان، رستوان‌داران و مشاغلی از این دست که به صورت نقدی از مردم پول دریافت می‌کنند، چک‌هایشان کمتر برگشت خواهد خورد.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register