خلیلی ورزنه عنوان کرد: خانه‌های بومگردی نباید قارچ‌گونه رشد کنند/ ساماندهی “خانه‌های مسافر” ورزنه ضروری است

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه با بیان اینکه بومگردی‌ها نباید قارچ گونه رشد کنند، گفت: ایجاد این مکان‌های اقامتی باید بر اساس ظرفیت‌های محلی انجام شود.

رضا خلیلی ورزنه در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: توسعه خانه‌های بومگردی در هر منطقه نیازمند انجام پژوهش از ظرفیت‌های محلی در جذب تعداد گردشگران است و نباید این مکان‌های اقامتی به صورت قارچ‌گونه رشد کنند.

وی افزود: مخارج جاری یک بومگردی زیاد است و بیشتر این اماکن در طول سال مشتری ندارند، بنابراین افزایش بی‌برنامه آن صرفه اقتصادی لازم را ندارد و حتی صاحبان آن نیز دچار زیان‌دهی خواهند شد.

این فعال توریسم با اشاره به رکود اقتصادی و کاهش درآمد مردم،  افزود: شخصا بنیان‌گذار نخستین بومگردی در ورزنه هستم‌، اما به دلیل وضع معیشتی موجود در کشور هرگز نتوانسته‌ام که تعرفه 80 هزار تومانی مصوب میراث فرهنگی برای یک اتاق دو تخته را در این سال‌ها از مشتریان بگیرم.

خلیلی ورزنه با بیان اینکه حتی نفری بیست هزار تومان برای یک شب اقامت نیز دریافت کرده‌ام، تصریح کرد: البته حجم بالایی از توریست‌ها در مواقعی مانند پاییز به ورزنه می‌آیند و با توجه به وجود چهار خانه بومگردی ظرفیت این اماکن در این زمان یاد شده به حدود 130 تخت می‌رسد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه، ادامه‌داد: البته در همین زمان تعداد زیادی از مسافران نیز در چادر و در حاشیه زاینده‌رود می‌خوابند، همچنین عده‌ای نیز به سراغ خانه‌های مسافر می‌روند که بحث جدی در این زمینه داریم.

خلیلی ورزنه، یادآوری‌کرد: البته در چند ماه از سال نیز شاهد کاهش ورود گردشگران هستیم و طبیعی است که مشتریان بومگردی و خانه‌های مسافر به شدت کاهش می‌یابد.

مسئولان بر خانه‌های مسافر نظارت کنند

وی گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش فقر ناشی از خشکسالی، عده‌ای از مردم سر خیابان ایستاده و مسافران را برای اقامت به خانه‌های خود منتقل می‌کنند تا درآمدی بدست آورند، اما این وضع باید ساماندهی شود.

این کارشناس، افزود: اداره اماکن و سایر نهادها باید صلاحیت صاحبان خانه مسافررا بررسی کنند و این اشخاص را متعهد به رعایت موازین قانونی در مورد تحویل مکان به گردشگران نمایند، زیرا ممکن است برخی از این مسافران خلافکار و دارای انحرافات اجتماعی باشند که وجود آنها در هر شهری دارای مخاطرات است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register