یک کارشناس گردشگری: ناوگان هوایی کشور باید نوسازی شود/ صنعت توریسم نیازمند هواپیماهای مدرن است

یک مدرس گردشگری و هتل‌داری دانشگاه و سازمان فنی و حرفهای اصفهان تاکید کرد: ناوگان هوایی کشوری باید نوسازی شود، زیرا برخورداری از هواپیماهای مدرن و سیستم فرودگاهی پیشرفته اثر مستقیم و مهمی در جذب گردشگران دارد.

رضا حسینی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: امکانات حمل و نقل ریلی و هوایی ایران با استاندارهای جهانی فاصله زیادی دارد که معتقدم برای رونق توریسم باید پیشرفت در این عرصه ها را جدی بگیریم.

وی با اشاره به وجود فرودگاه شهید بهشتی در اصفهان، گفت: پروازهای داخلی و خارجی زیادی در طول سال از این فرودگاه به شهرها و کشورهای توریستی جهان مانند وین، تفلیس، ایروان، تایلند و .. انجام می‌شود که دلیلی بر پیشرفت نسبی خوب در این زمینه است.

این پژوهشگر و کارشناس گردشگری، تاکیدکرد: در صنعت حمل و نقل هوایی کشور مشکلات و ضعف‌های اساسی زیادی داریم که می‌توان به فرسودگی ناوگان هوایی، سطح پایین خدمات در فرودگاه‌ها و داخل هواپیما از سوی مهمانداران، پایین بودن سطح استاندارد هواپیماها، کمبود امنیت پرواز، گرانی زیاد قیمت بلیط به نسبت اروپا و … اشاره نمود.

حسینی با بیان اینکه  متاسفانه در این عرصه مهم ترابری پسرفت هم کرده‌ایم، تصریح کرد: شرکت هواپیمایی “ایران ایر” با حدود 55 سال سابقه در کشور، زمانی به عنوان بهترین خط هوایی در جهان نیز شناخته شد، چرا که پروازهای بدون وقفه 17 ساعته فرا قاره‌ای را برنامه‌ریزی وعملی می‌کرد.

وی با بیان اینکه برخورداری از هواپیماهای مدرن اثر مستقیم در جذب گردشگران دارد، اظهارکرد: هواپیمای فوکر 64 مورد استفاده در ناوگان حمل و نقل ایران مناسب با استاندار جهانی نیست در حالی که در خاورمیانه شاهد استفاده بویینگ 747 و ایرباس‌های جدید توسط شرکت‌هایی مانند ” ترکیش ایر” ،” امارات ایرلاین” و  “قطر ایر ویز” هستیم.

این استاد دانشگاه، ادامه‌داد: هواپیماهای مدرن یاد شده می‌توانند بدون وقفه و به مدت بیش از 15 ساعت پرواز کنند، همچنین از بهترین امکانات خدماتی و رفاهی برای مسافر استفاده می‌نمایند، بنابراین خطوط هوایی کشورمان و از جمله استان اصفهان نیز باید برای رسیدن به این توانایی تلاش کنند.

حسینی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی امام خمینی بزرگترین و مهمترین فرودگاه ایران است، یادآوری‌کرد: حجم ترابری هوایی در فرودگاه سنگاپور در مقایسه با فرودگاه‌های ایران از نظر تعدد پرواز قابل مقایسه نیست و بسیار بالاتر است.

وی ادامه‌داد: فرودگاه سنگاپور با تمام ترافیک زیاد در بحث امنیتی، عدم تاخیر در پرواز و ارائه خدمات به مسافران بسیار بهتر و قوی‌تر از فرودگاه‌های کشورمان عمل می‌کند، همچنین مهمانداران برتری از نظر برخورد ظاهری، شرایط فیزیکی و پوششی دارند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register